فهرست بهترین نرم‌افزارهای فروشگاه ساز

همانند ساخت وبلاگ و سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی نیز با استفاده از سرویس‌های آنلاین امکان‌پذیر است. برای ساخت فروشگاه اینترنتی در این گونه سرویس‌ها، کافی است در سایت ثبت نام نمایید، قالب خود را از میان قالب‌های از پیش آماده گزینش کنید و با وارد کردن اطلاعات کلی فروشگاه، در زمانی بسیار کوتاه یک فروشگاه اینترنتی در اختیار داشته باشید. مشهورترین نمونه از این نوع سرویس‌ها shopify نام دارد.

فروشگاه اینترنتی

استفاده از سرویس‌های رایگان یا تجاری فروشگاه‌ساز آنلاین برای ساخت فروشگاه اینترنتی مزایا و معایب خود را داراست که در این نوشته قصد وارد شدن به آن را نداریم.

از طرف دیگر برای طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت شخصی نیز اسکریپت‌های فروشگاه‌ساز متعددی وجود دارند که با نصب آن‌ها روی هاست شخصی، می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی در اختیار داشته باشید.

بهترین اسکریپت‌های فروشگاه ساز

در این نوشته فهرست کاملی از محبوب‌ترین اسکریپت‌های فروشگاه‌ساز را مشاهده خواهید نمود. این اسکریپت‌ها زمان و هزینه‌ی ایجاد فروشگاه اینترنتی را به حداقل می‌رسانند. البته این به معنی عدم نیاز به تخصص کافی برای نصب، تنظیمات، و بهینه‌سازی سیستم نخواهد بود و در هر صورت برای موفقیت در راه‌اندازی و توسعه‌ی اسکریپت فروشگاه‌ساز به تخصص و تجربه‌ی کافی نیاز خواهد بود.

۱- مجنتو – Magento

مجنتو یکی از پیشرفته‌ترین و قابل توسعه‌ترین سیستم‌های فروشگاه‌ساز رایگان است که برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در ابعاد کوچک تا بزرگ قابل استفاده است. به دلیل پیچیدگی‌های توسعه و استفاده از این سیستم معمولا برای پروژه‌های بزرگ مناسب است و برای فروشگاه‌های کوچک و متوسط توصیه نمی‌شود.

۲- ووکامرس – WooCommerce

افزونه‌ی فروشگاه‌ساز محبوب و شناخته شده برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس. ووکامرس به دلیل همخوانی زیاد با وردپرس که خود محبوب‌ترین سیستم برای طراحی سایت و وبلاگ به شمار می‌رود، توانسته محبوبیت روزافزون پیدا کند و حجم قابل توجهی از فروشگاه‌های اینترنتی با این سیستم پیاده‌سازی شده‌اند.

سایر نرم‌افزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

۳- OpenCart

از جمله‌ی سیستم‌های فروشگاه‌ساز با قدمت بالا و امکانات متعدد است. به دلیل ساختار قدیمی و کمتر توسعه‌یافته‌ی اوپن‌کارت، کمتر فروشگاه جدیدی با این سیستم توسعه پیدا می‌کند با این حال تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی با این فروشگاه‌ساز برپا گشته‌اند.

۴- پرستاشاپ – PrestaShop

پرستاشاپ از جمله‌ی اسکریپت‌های فروشگاه‌ساز قدرتمند و با امکانات متعدد است. امکان ایجاد سایت چندفروشگاهی و چندزبانه از جمله‌ی امکات قابل توجه این سیستم به شمار می‌رود.

۵- ویرچومارت – VirtueMart

ویرچومارت یک افزونه‌ی فروشگاه‌ساز برای سیستم مدیریت محتوای جوملا است. برای فعال‌سازی و استفاده از این سیستم فروشگاهی لازم است تا ابتدا یک سایت با جوملا در اختیار داشته باشید و سپس ویرچومارت را روی آن نصب کنید.

استفاده از ویرچومارت در کنار جوملا هنگامی که امکانات فروشگاهی سایت محدود و امکانات مدیریت محتوای آن متوسط و بزرگ است، گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود.

۶- osCommerce

یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های ساخت فروشگاه اینترنتی با امکانات و افزونه‌های متعدد است. بیشتر شهرت این سیستم به دلیل قدمت آن است و در حال حاضر نسبت به گذشته کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۷- Drupal Commerce

همانند جوملا و وردپرس، برای طراحی سایت فروشگاهی در سیستم مدیریت محتوای دروپال نیز می‌توان از این افزونه استفاده نمود. همانند دروپال این افزونه نیز به خوبی قابل توسعه است و صاحبان فروشگاه اینترنتی با نصب ماژول‌های دلخواه خواهند توانست برخی عملکردها و فرآیندهای این سیستم را تغییر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱