درآمد طراحی سایت چقدر است ؟

طراحی سایت یکی از شغل‌های خدماتی در رشته‌ی نرم‌افزار کامپیوتر است و به دلیل بازار بزرگی که دارد، تعداد زیادی از افراد برای فعالیت شغلی به این رشته وارد می‌شوند. درآمد طراحی سایت به عوامل زیادی وابسته است که در این نوشته سعی می‌کنیم این عوامل را بررسی کنیم.

درآمد طراحی سایت

تخصص طراح سایت

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود تا یک طراح سایت درآمد کمی داشته باشد و یک طراح سایت جزء افراد پردرآمد به حساب بیاید، سطح دانش و تخصص او است.

تفاوت در سطح دانش و مهارت افراد مشغول در این رشته بسیار زیاد است. افرادی هستند که با یک یا دو ماه آموزش وارد این رشته شده‌اند و برخی افراد هم بیش از ۱۰ سال تجربه در این زمینه کسب کرده‌اند. طبیعی است که درآمد این دو نفر تفاوت چشمگیری با یکدیگر داشته باشد.

مهارت طراح سایت

علاوه بر تخصص، داشتن تجربه‌ی کافی باعث می‌شود تا زمان صرف شده برای طراحی هر سایت کاهش پیدا کند. یک طراحی سایت با چندین سال تجربه ممکن است در زمانی کمتر از یک سوم یا یک چهارم یا کمتر از یک طراح کم تجربه، یک سایت را آماده‌سازی کند.

هر چه زمان صرف‌شده یا هزینه‌ی کار کاهش پیدا کند، سود و درآمد طراحی سایت نیز افزایش پیدا می‌کند. تجربه جز با گذشت زمان و تمرین و استفاده از ابزارهای مناسب قابل دستیابی نیست.

فعالیت به صورت فریلنسر( شخصی ) یا کارمندی

اینکه طراح سایت به تنهایی کار کند یا به عنوان یک کارمند در یک شرکت طراحی سایت مشغول به کار شود در سطح درآمد او موثر است. افرادی که دارای تجربه و مهارت بالایی هستند، به صورت شخصی درآمدهای قابل توجهی به دست می‌آورند ولی افراد کم تجربه ناچار هستند در شرکت‌های طراحی سایت مشغول به کار شوند.

به دلیل اینکه افراد با تخصص بالا می‌توانند پروژه‌های طراحی سایت با پیچیدگی و ابعاد بزرگتر را بپذیرند و همچنین ارتباطات کاری بیشتری ایجاد کرده‌اند، درآمد آن‌ها می‌تواند افزایش پیدا کند ولی یک فرد تا تجربه کم نمی‌تواند پروژه‌های گران‌قیمت را به انجام برساند و به علاوه در زمینه‌ی بازاریابی هم به احتمال زیاد ناتوان است.

داشتن دانش برنامه‌نویسی

یک طراح سایت که تنها می‌تواند با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس و جوملا کار طراحی سایت را انجام دهد در مقایسه با یک برنامه‌نویس وب که توانایی دارد علاوه بر طراحی سایت اختصاصی، کار نوشتن افزونه برای سیستم‌های مدیریت محتوا را هم انجام دهد، به مراتب درآمد کمتری خواهد داشت.

ساده‌ترین حالت طراحی سایت، استفاده از وردپرس و قالب‌های آماده برای طراحی سایت است که مهارت انجام آن را در مدت کوتاهی می‌توان به دست آورد. ولی به دست آوردن مهارت برنامه‌نویسی وب و طراحی قالب‌های اختصاصی به سال‌ها مطالعه و کسب و تجربه نیازمند است.

توانایی بازاریابی و ارتباطات اجتماعی

طراحان سایت که به صورت شخصی کار می‌کنند، باید علاوه بر دانش طراحی سایت در سطوح مختلف، بتوانند پروژه‌های جدید را نیز جذب کنند. به دلیل رقابت فوق‌العاده زیاد در این زمینه، کار بازاریابی طراحی سایت بسیار مشکل است و افرادی که به تازگی وارد این فعالیت شوند، نمی‌توانند پروژه‌های لازم برای کسب حداقل درآمد را جذب کنند.

با گذشت زمان و افزایش مهارت و ارتباطات اجتماعی، مشتریان قدیمی به طراحی سایت کمک می‌کنند تا هزینه‌های بازاریابی خود را کاهش دهد و بتواند پروژه‌های بیشتری به انجام برساند.

کیفیت انجام کار

یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحان سایت برای کسب درآمد، کیفیت کاری است که به انجام می‌رسانند. کیفیت از چند جهت باعث موفقیت می‌شود:

  1. مشتریان راضی از کیفیت کار، دوستان و آشنایان خود را به شما معرفی می‌کنند و با کمترین هزینه می‌توانید پروژه‌های جدید جذب کنید.
  2. سایت‌های با کیفیت پایین، به مشکلات متعددی از جمله مشکلات امنیتی و کارکردی برخورد می‌کنند و طراح سایت لازم است تا زمان‌های زیادی را برای رفع مشکل و بهبود عملکرد این سایت‌ها صرف کند.
  3. بسیاری از مشتریان جدید با دیدن سایت‌هایی که شما طراحی کرده‌اید علاقمند می‌شوند تا با شما کار کنند. نمونه کارهای طراحی سایت ضعیف و و کم کیفیت، نمی‌توانند نظر مشتریان جدید را به خود جلب کنند.

داشتن مهارت‌های جانبی

کار طراحی سایت به طور ویژه با برخی دانش‌ها و مهارت‌های دیگر گره خورده است. این مهارت‌ها عبارتند از:

  1. سئو
  2. میزبانی وب
  3. امنیت وب
  4. سرویس‌های تحت وب
  5. تجارت الکترونیک

علاوه بر موارد بالا، یک طراحی سایت با دامنه‌ی گسترده‌ای از افراد با سطح سواد و دانش و تخصص و شغل‌های گوناگون در تماس است. اگر طراح وب نتواند با هر قشر به طور مناسب تعامل کند، موفقیت او در گرفتن پروژه‌های طراحی سایت و کسب درآمد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

طراحان سایت که در زمینه‌های بالا مهارت کافی داشته باشند، می‌توانند بهترین مشاوره طراحی سایت و کسب و کار را به مشتریان ارائه کنند و شانس خود برای جذب پروژه‌های جدید و با ارزش را بیشتر کنند.

به روز نگهداشتن دانش

دنیای وب با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر و توسعه است. تنها افرادی می‌توانند در این دریای خروشان باقی بمانند که خود را با شرایط وفق دهند و مهارت‌های خود را به روزنگهدارند.

سرعت کنار رفتن تکنولوژی‌های قدیمی و جایگزین شدن با فناوری‌های جدید به حدی زیاد است که راهی جز پیگیری مداوم تغییرات و صرف زمان برای توسعه‌ی مهارت و دانش برای طراحان سایت حرفه‌ای باقی نمی‌گذارد.

طراح سایت اگر زمان لازم برای این کار را صرف نکند، به زودی از گردونه‌ی رقابت خارج خواهد شد.

طراحی سایت – شغلی اصلی یا جنبی

به دست آوردن پیش‌نیازهای کسب درآمد بالا در طراحی سایت به صرف زمان طولانی وابسته است. افرادی که به طراحی سایت مثل یک شغل دوم نگاه می‌کنند، هیچ گاه نمی‌توانند در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنند و ممکن است درآمد کم و ناچیزی در این راه به دست آورند. کسب درآمد قابل قبول در طراحی سایت نیازمند تمرکز جدی روی این رشته است.

داشتن خلاقیت و راه اندازی کسب و کار شخصی

کار طراحی سایت یک فعالیت خدماتی است و محدوده‌ی سنی که فرد می‌تواند در این زمینه کار کند و به کسب درآمد بپردازد محدود است. افرادی که بتوانند با خلاقیت و پشت‌کار در کنار انجام کارهای خدماتی برای خود نیز کسب و کارهای آنلاین یا سنتی راه اندازی کنند، می‌توانند از مهارتی که کسب کرده‌اند به طور صحیح استفاده کنند. اگر طراح سایت در مدتی که توانایی لازم را دارد بتواند در این زمینه هم فعالیت کند، درآمد و موفقیت خود را افزایش می‌دهد و برای آینده‌ی خود پس‌انداز خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱