۵ روش برای موفقیت تجارت الکترونیک

تجارت سنتی به طور دائم در حال جایگزین شدن با تجارت الکترونیک است. تجارت الکترونیک دنیایی جدید است و اگر قصد دارید تجارت سنتی خود را به الکترونیکی تبدیل کنید، باید با این دنیای جدید آشنایی کافی داشته باشید. عدم آشنایی با شرایط و روش‌های موفقیت، می‌تواند سبب ایجاد خسارت برای شما شود.

تجارت الکترونیک

در این نوشته برخی از روش‌های لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی موفق را مشاهده خواهید کرد.

۱- توجه به گوشی‌های موبایل در تجارت الکترونیک

بسیاری از افراد از گوشی‌های موبایل برای ارتباط با اینترنت استفاده می‌کنند. به همین دلیل کسب و کار اینترنتی شما باید به خوبی نیازها و محدودیت‌های این گروه از افراد را بشناسد و پاسخ‌هایی مناسب برای آن ارائه کند.

طراحی سایت واکنش‌گرا و طراحی نرم‌افزار موبایل در صورت لزوم از جمله‌ی راه‌حل‌های قابل ارائه به این گروه از مخاطبان است. سرعت و کارایی خدمات قابل ارائه در فضای محدود گوشی‌های موبایل به توجه و طراحی ویژه نیازمند است.

امکان گفتگوی آنلاین از طریق نرم‌افزارهای موبایلی یا سیستم‌های آنلاین دیگر که با موبایل ارتباط خوبی برقرار کنند نیز موضوعی مهم است و باعث برقراری ارتباط بهتر شما و مشتریان شما خواهد شد.

۲- شخصی‌سازی پیشنهادها و محیط

مشتریان مختلف علاقه و سلیقه‌های متفاوتی دارند. سیستم‌های آنلاین شما باید بتوانند این نیازها را شناسایی کنند و محیطی مناسب با آن را ایجاد کنند. پیشنهادهای کلیشه‌ای بر اساس بازدیدهای قبلی مشتریان دیگر مانند قبل پاسخگو نیست. استفاده از هوش مصنوعی در شناخت نیاز مشتریان یک امتیاز بزرگ در جهت بهبود عملکرد و پاسخگویی سیستم‌های آنلاین به حساب می‌آیند.

اگر سیستم‌های شما بتوانند حتی برای میهمانان نیز پیشنهادهایی هوشمندانه ارائه کنند، درصد موفقیت شما به مراتب بیش از پیش خواهد بود.

۳- واکنش سریع

در دنیای جدید، امکان انتظار برای پردازش اطلاعات در آینده و تصمیم‌گیری پس از آن وجود ندارد. سیستم‌های شما باید بتوانند در لحظه رفتار مشتریان را بررسی کنند و واکنش‌های لازم را در جهت جلب رضایت آنان به عمل آورند.

ارائه‌ی کوپن‌های تخفیف فوری، ارائه‌ی پیشنهادهای مرتبط و موثر، ایجاد ارتباط از طریق مسیرهای دیگر و هرگونه واکنشی که بتواند یک مشتری بالقوه را شناسایی کند از جمله‌ی اقدامات واکنش سریع به حساب می‌آیند.

۴- بازاریابی ویدئویی

حجم عظیم تبلیغات باعث شده مقدار عکس‌العمل مخاطبان به تبلیغات سنتی به مقدار زیادی کاهش یابد. با این حال ویدئوهای جذاب این توانایی را دارند که توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. استفاده از این پتانسیل برای جلب نظر مخاطبان پر اهمیت است. ویدئوهایی که در بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید حاوی اطلاعات مفید باشند و در عین حال سرگرم‌کننده و گیرا طراحی شوند. یک ویدئو در زمانی کوتاه می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات مفید را به مخاطب منتقل کند.

۵- همکاری اجتماعی

از نیروی بی انتهای اجتماع کاربران برای بهبود استفاده کنید. حجم زیاد مخاطبان ابزاری گرانبها برای شناخت نیازها و بهبود فرآیندها به شمار می‌روند. پیدا کردن روش‌هایی برای جلب همکاری عمومی و ایجاد ارتباط دوطرفه به خلاقیت نیازمند است.

یک نمونه از همکاری اجتماعی، تشویق کاربران به ارائه نظرها و پیشنهادها در مورد محصولات و خدمات است. با دریافت این پیشنهادها و نظرها می‌توانید شرایط موجود را به درستی ارزیابی کنید و بهبود دهید.

با همکاری اجتماعی می‌توانید محصولات و خدمات جذاب‌تری تولید کنید. محصولات و خدمات قدیمی را بهبود دهید و همچنین در بخش‌های دیگری مانند بازاریابی هزینه‌های خود را به شدت کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱