پرستاشاپ چیست ؟ استفاده از پرستاشاپ در طراحی فروشگاه اینترنتی

طبق آخرین آمار ارائه شده در سایت پرستاشاپ، بیش از ۲۵۰،۰۰۰ سایت اینترنتی با استفاده از این سیستم طراحی و اجرا شده‌اند.

پرستاشاپ - prestashop

پرستاشاپ چیست؟

پرستاشاپ یک اسکریپت رایگان و متن‌باز برای طراحی سایت فروشگاهی است که با زبان php توسعه پیدا کرده است. این سیستم در بیش از ۲۵۰ هزار سایت آنلاین برای خرید و فروش آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است. پرستاشاپ به ۶۰ زبان دنیا از جمله فارسی ترجمه شده و قابل استفاده است.

تاریخچه پرستاشاپ

پرستاشاپ در سال ۲۰۰۵ به عنوان یک پروژه‌ی دانشجویی شروع به کار کرد. زمان زیادی نگذشت که در سال ۲۰۱۲ شرکت توسعه‌دهنده‌ی این سیستم به شرکتی با بیش از ۱۰۰ کارمند تبدیل شد.

هسته‌ی مرکزی این فروشگاه‌ساز با امکانات بسیار زیاد و پیشرفته به صورت رایگان برای استفاده‌ی همگان آزاد و قابل استفاده است. محل درآمد این شرکت از فروش افزونه‌ها و قالب‌های سفارشی برای فروشگاه است.

به دلیل توسعه‌پذیر بودن این سیستم، امکان ایجاد افزونه و قالب توسط توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان خارج از شرکت اصلی نیز فراهم است. و تعداد قابل توجهی افزونه و قالب رایگان نیز برای پرستاشاپ موجود و قابل استفاده است.

امکانات پرستاشاپ

پرستاشاپ به عنوان یکی از پیشگامان تجارت الکترونیک، سیستمی قدرتمند با بیش از ۳۰۰ ویژگی برای مدیریت محصولات، گروه‌ها، شیوه‌های پرداخت، شیوه‌های حمل، تولیدکنندگان، تامین کنندگان، انواع فروش، انبارداری و بسیاری ویژگی‌های دیگر است.

همان گونه که گفته شد، پرستاشاپ با استفاده از افزونه‌های متعدد می‌تواند امکانات سفارشی و بیشتری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

سیستم قالب پرستاشاپ منعطف است و به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد قالب‌های دلخواه خود را طراحی و با استفاده از آن ظاهر سایت را تغییر دهند.

سئو در پرستاشاپ

پرستاشاپ فروشگاهی سازگار با موتورهای جستجو است. امکان درج اطلاعات سئو برای محصولات و برای صفحات مختلف در آن تعبیه شده است. با انجام تنظیمات در بخش مدیریت، دستیابی به رتبه‌های بالای موتورجستجو در دسترس خواهد بود.

مرکز افزونه‌های پرستاشاپ

پرستاشاپ محلی عمومی برای معرفی و دریافت افزونه‌های مختلف در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. در این مرکز افزونه‌های رایگان و تجاری برای نگارش‌های گوناگون این سیستم قابل دریافت و خرید هستند.

امنیت و به روزرسانی پرستاشاپ

پرستاشاپ سیستمی ایمن است و به صورت منظم نیز به روررسانی می‌شود. به همین دلیل استفاده از آن در فروشگاه‌هایی با تراکنش زیاد و اهمیت بالا امکان‌پذیر است.

فروشگاه‌های چندزبانه و سیستم چند فروشگاهی

پرستاشاپ از سیستم چند فروشگاهی و چندزبانه پشتیبانی می‌کند. به این معنی که با یک بار نصب این سیستم می‌توانید چندین فروشگاه را به صورت همزمان ایجاد کنید. همچنین امکان ایجاد فروشگاه‌هایی با چندزبان برای خدمات‌رسانی در کشورهای مختلف قابل اجرا است.

این ویژگی پرستاشاپ برای فروشگاه‌های اینترنتی که نیاز به زبان‌های متعدد در خدمات‌رسانی داشته باشند، سبب می‌شود به یکی از گزینه‌های اصلی در راه‌اندازی فروشگاه بدل شود.

طراحی فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ

برای آگاهی از سازگاری امکانات و ویژگی‌های پرستاشاپ برای طراحی فروشگاه اینترنتی با کسب و کار خود، نیازهای خود و آنچه در آینده هدف خود قرار داده‌اید را برای ما شرح دهید. روکاوب با در اختیار داشتن گزینه‌ها و ابزارهای متنوع می‌تواند بهترین روش و ابزار را که بیشترین بازده و کمترین هزینه را برای شما به دنبال داشته باشد، در اختیارتان قرار دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱