راهکارهای عملی برای تولید محتوای عالی سازگار با سئو

میلیون‌ها سایت روی اینترنت وجود دارند که نمی‌توانند مخاطبان مورد نظر خود را جلب کنند. برای موفقیت در سئو و جذب مشتریان می‌بایست یک سایت با کیفیت از نظر فنی و غنی از نظر محتوایی داشته باشید. در ادامه روش‌ها و عادت‌هایی که باعث می‌شوند تا سایت شما از نظر محتوایی به کیفیت مورد نظر موتورهای جستجو برسد و بتوانید مشتریان جدید جذب کنید را بررسی می‌کنیم.

سئو و محتوای طراحی سایت

محتوایی که در سایت شما منتشر می‌شود، ابتدا می‌بایست برای مخاطب جذاب و مفید باشد و علاوه بر این بتواند نظر موتورهای جستجو را نیز جلب کند. این محتوا باید جامع باشد و بتواند علاوه بر پاسخ به پرسش جستجوگر، هر اطلاعات لازم و مفید دیگر مرتبط با پرسش او را پاسخ بدهد.

اصول کلی برای موفقیت در تولید محتوا

محتوایی که در سایت منتشر می‌کنید می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. محتوای متنی، تصویری، فیلم و صوت از آن جمله هستند. علاوه بر این که این محتوا باید با کیفیت باشد، باید بتوانید آن را در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات اینترنتی برای انتشار هر چه بیشتر مطالب سایت ضروری است. انتشار هر چه بیشتر محتوا، سیگنالی مهم برای گوگل است که محتوای شما را بالاتر از دیگران ارزش‌گذاری کند.

محتوای شما باید طوری کامل باشد که جستجوگر پس از مشاهده‌ی آن نیازی به جستجوی مجدد برای پیدا کردن پاسخ بهتر حس نکند. خود را به جای مخاطب قرار دهید و بهترین و کامل‌ترین پاسخ را برایشان آماده کنید.

یک محتوای عالی برای سئو چه ویژگی‌هایی دارد ؟

برای تولید یک محتوای عالی رعایت نکات زیر لازم هستند.

طول محتوا

طول محتوا باید متناسب با موضوع انتخاب شده باشد. ارائه‌ی یک محتوای کوتاه و ناقص در مورد یک موضوع نتیجه‌ی چندانی نخواهد داشت.

انواع محتوا

استفاده از تصویر، ویدئو و صوت. فایل‌های چند رسانه‌ای ابزارهایی هستند که انتقال دانش به بیننده را بهبود می‌بخشند. موتورهای جستجو توانایی دارند محتوا را از نظر کیفیت و تنوع فایل‌های چندرسانه‌ای ارزیابی کنند.

انتخاب صحیح کلمات کلیدی و کلمات هم معنی

انتخاب و استفاده‌ی هوشمندانه از کلمات کلیدی یکی دیگر از نکته‌‌های مهم در تولید محتوایی جذاب به شمار می‌رود. تحقیقات کلمات کلیدی را فرابگیرید و بهترین کلمات و موضوعات را انتخاب کنید.

انتخاب عنوان مناسب

عنوانی که برای محتوا انتخاب می‌کنید باید بتواند محتوای نوشته را به خوبی شرح دهد و در کنار آن باید با استفاده از کلمات و عبارت‌ها و جملات جذاب، مخاطب را برای خواندن تشویق کند. کاربر با دیدن عنوان شما می‌بایست حس کند که محتوای مفید و کاملی را در ادامه خواهند خواند که ارزشش را دارد.

نگارش صحیح

رعایت قوانین نگارشی و املای صحیح کلمات. کوچکترین خطاهای تایپی یا نگارشی در محتوا سبب می‌شوند اعتبار محتوای شما در نظر کاربران و موتورهای جستجو از بین برود. تلاش کنید با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایشگر و همچنین بازبینی‌های دوره‌ای، کوچکترین خطاها را شناسایی و برطرف کنید.

تولید چندین محتوا برای پوشش زوایای مختلف

تولید چندین محتوا برای پوشش زوایای مختلف موضوعات هدف. یکی از عوامل رتبه‌بندی سایت‌ها در سئو، وجود محتواهای متعدد در مورد موضوعات است. سایتی که تنها یک محتوای بسیار خوب در مورد موضوعی دارد ممکن است پایین تر از سایتی که با چند محتوای متوسط در مورد زوایای مختلف یک موضوع را پوشش داده، رتبه‌بندی شود.

بررسی سایت رقبا

مقالات پر بازدید سایت‌های دیگر را بیابید و آن‌ها را با کیفیتی بهتر بازنویسی کنید. مقالات پر بازدید در سایت‌های دیگر راهنمایی خوب برای انتخاب موضوع و شناسایی علاقمندی کاربران هستند. اگر مطالب شما مشابه یا مساوی مطالب قدیمی باشد، موفقیتی کسب نخواهید کرد. تلاش کنید مطلب شما جامع‌تر و با کیفیت‌تر از سایرین باشد تا آنان را پشت سر بگذارید.

به‌روزرسانی محتوا

مقالات خود را به روزرسانی کنید. با گذشت زمان ممکن است بخشی‌هایی از مقالات شما کهنه و ناکارآمد باشند. با بازبینی دوره‌ای و مستمر مطالب قدیمی، تلاش کنید همیشه به روز باشید.

رعایت اصول فنی در محتوا‌نویسی

  1. تگ‌های سئو را بشناسید و از آن‌ها به درستی استفاده کنید.
  2. از کپی برداری خودداری کنید. گوگل بیش از آنچه تصور می‌کنید در شناسایی مقالات تکراری قدرتمند است. حتی یک جمله‌ی تکراری در میان یک مقاله از دید گوگل پنهان نمی‌ماند.
  3. منبع مقالات خود را با لینک ذکر کنید. هم کاربران و هم موتورهای جستجو به وجود منبع مقالات اهمیت می‌دهند. مخصوصا هنگامی که محتوای شما ترجمه از مقالات دیگر است، وجود لینک به منبع اصلی یا لینک به منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر به شما سود خواهد رساند.
  4. مطالب خود را با استفاده از تگ‌ها و دسته‌بندی‌ها در گروه‌های مختلف قرار دهید. ایجاد ارتباط معنایی بین مقالات مختلف برای موتورهای جستجو و کاربران مفید و جذاب خواهد بود.

تولید محتوا توسط بازدیدکنندگان

یکی از روش‌های تولید محتوا، تولید محتوا توسط بازدیدکنندگان است. بهترین نمونه‌ی آن شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو( فروم‌ها ) هستند. در این شبوه از تولید محتوا، کاربران خود را به تولید محتوا یا پرسش و پاسخ یا نوشتن مقالات و اخبار تشویق می‌کنید. انتشار نهایی محتوا روی سایت می‌تواند پس از بازبینی و ویرایش توسط کارکنان شما صورت پذیرد و همچنین می‌توانید برای جذب نویسندگان بیشتر مشوق‌های مالی و غیرمالی متناسب در نظر بگیرید.

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا و انتشار مستقیم آن در سایت ایده‌ی خوبی نیست چون موتورهای جستجو به طور رسمی در تلاش هستند تا این نوع محتواها را شناسایی کنند و به آن‌ها اعتبار کمتری بدهند. در عوض باید استفاده‌ی صحیح از ابزارهای هوش مصنوعی برای پیدا کردن موضوع و عنوان و کلمات کلیدی و تحقیقات را فرا بگیرید. اگر به درستی از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده کنید و سپس با دانش و مهارت انسانی محتوای نهایی را بازنویسی و ویرایش کنید، بهترین نتیجه را به دست خواهید آورد.

ورود محتوا به سایت

پس از تولید محتوا، وارد کردن آن در سایت نیز به دانش و مهارت خاصی به ویژه برای نتیجه‌گیری در سئو نیازمند است. محتوایی هر چند از نظر ظاهری برای کاربران یکسان باشد، در پشت صحنه می‌تواند تفاوت‌های چشم‌گیری از دید موتورهای جستجو داشته باشد.

ایجاد کدهای اضافی و با حجم بالا برای قالب‌بندی محتوا، استفاده از تگ‌های نامناسب برای سئو در هنگام نوشتن محتوا، عدم بهینه‌سازی تصاویر و فایل‌های چندرسانه‌ای، عدم ایجاد پیوندهای داخلی مناسب به مطالب مرتبط با موضوع و بسیاری موارد دیگر از جمله خطاهایی هستند که توسط نویسندگان مبتدی از نظر فنی به انجام می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *