۲۳ روش برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی هر مقدار هم که پیچیده و زمان بر باشد، در مقایسه با پیچیدگی و دشواری بازاریابی برای آن ساده به نظر می‌رسد. یک فروشگاه اینترنتی برای اینکه بتواند به موفقیت دست پیدا کند لازم است تا روش‌های علمی و تجربی را برای معرفی خود به مشتریان جدید و نگهداری مشتریان قدیمی به کار گیرد.

در همین زمینه بخوانید:

  1. تکنیک‌های سئو فروشگاه اینترنتی
  2. بازاریابی اینترنتی( دیجیتال مارکتینگ )

فروشگاه اینترنتی

در ادامه روش‌هایی که می‌تواند موفقیت شما را در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش و بازدید آن به عمل آورید برای شما جمع‌آوری نموده‌ایم.

۱. قیمت‌های رقابتی: راز جذب مشتریان و افزایش فروش

دسترسی به قیمت یک کالا در اینترنت آسان‌تر از روش‌های سنتی است. اگر قیمت محصولات شما طوری است که پیدا کردن قیمت‌های بهتر از شما کار سختی نباشد، تمام تلاش‌های شما برای جذب مشتری از بین خواهند رفت. مشتریان به ویژه هنگام خرید از فروشگاه‌های جدید، قیمت آن‌ها را با سایر فروشگاه‌ها مقایسه می‌کنند. مگر در حالتی که محصولات شما فروشنده‌ی دیگری ندارد، باید قیمت‌هایی جذاب برای محصولات خودتان مشخص کنید.

۲. پیشنهادهای ویژه: شگفت‌زده‌تان می‌کنیم!

مشتریان به کدهای تخفیف و فروش‌های ویژه و حمل رایگان علاقه فراوانی دارند. با ارائه کدهای تخفیف و کاهش قیمت برخی از کالاها به صورت منظم و دوره‌ای، به نیاز مشتریان خود پاسخ دهید.

مشتریان علاقمند، در این شرایط به رایگان برای شما تبلیغات خواهند کرد و به دوستانشان خواهند گفت که فروشگاه شما پیشنهادهای خوبی ارائه داده است.

۳. خبرنامه ایمیلی: پل ارتباطی ما با شما

سعی کنید به صورت منظم پیشنهادهایی جذاب را در قالب خبرنامه برای مشتریان قدیمی و جدید خود ارسال کنید و به آنان یادآوری کنید که شما هنوز حضور دارید. می‌توانید کدهای تخفیف را به صورت شخصی و برای مشتریان قدیمی ارسال کنید تا دوباره به خرید از شما ترغیب شوند.

۴. وبلاگ: دنیای اطلاعات و سرگرمی

در وبلاگ خود روش استفاده و مزایای محصولات خود را شرح دهید. در این نوشته‌ها سعی کنید راه حل‌هایی برای مشکلات واقعی مردم ارائه نمایید و در کنار آن با لینک دادن به محصولات فروشگاه، مشتریان بالقوه را به خریدار کالا تبدیل نمایید.

۵. وبلاگ نویسان: همیاران ما در تولید محتوای جذاب

با جستجو در اینترنت افرادی که مطالب مرتبط با محصولات شما می‌نویسند را بیابید. هدایایی به آن‌ها بدهید و از آن‌ها بخواهید در مورد محصولات و فروشگاه شما مطلب بنویسند.

۶. تولید محتوای مردمی: خلاقیت بی‌حد و مرز

مشتریان و مراجعه کنندگان به سایت را ترغیب کنید تا در مورد محصولات و فروشگاه شما مطلب بنویسند. مطالب ارسالی کاربران می‌تواند در قالب نقد و بررسی یا نظرات کوتاه در مورد محصولات باشد. به نویسندگان برتر هدیه یا کدهای تخفیف یا بن خرید اعطا کنید.

۷. بازاریابی ویدئویی: جادوی تصویر و محتوا

ویدئو توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. با تولید و انتشار ویدئوهای جذاب و آموزشی و مرتبط با محصولات خود، مشتریان بیشتری را به سمت فروشگاه خود هدایت کنید.

۸. شبکه‌های اجتماعی: بازاریابی علمی و اثربخش

محل‌هایی که مشتریان بالقوه شما حضور دارند را شناسایی کنید و مطابق علایق آن‌ها برایشان محتوا تولید کنید. کدهای تخفیف در معرض دیدشان قرار دهید و با شیوه‌های مختلف برند و نام خود را به آنان معرفی نمایید.

۹. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی: معرفی تک‌تک محصولات

با تمرکز روی یک محصول ویژه و ارائه شرح و توضیح و تصویر، مخاطبان آن کالا را به فروشگاه خود هدایت کنید.

۱۰. تبلیغات پولی: سرمایه‌گذاری برای رونق کسب‌وکار

تبلیغات رایگان همیشه اثرگذاری کافی را ندارند. سعی کنید محل‌هایی که مخاطبان بیشتری دارند را شناسایی کنید و برای تبلیغات در آن محل‌ها هزینه کنید.

۱۱. امضای ایمیل: تبلیغاتی در هر ایمیل

هر ایمیل ارسالی از طرف شما، می‌تواند یک پوستر تبلیغاتی باشد. ایمیل‌ها ممکن است چندین بار Forward شوند و توسط ده‌ها نفر دیده شوند.

۱۲. درج نشانی سایت: از هر فرصتی برای معرفی خود استفاده کنید

هر برگه تبلیغاتی یا چاپی ابزاری مناسب برای شناساندن سایت فروشگاهی شما به مخاطبان متعدد است.

۱۳. تبلیغات روی بسته‌ها: برندینگ و بازاریابی در هر بسته

مشتریان شما که کالایی از شما خریداری می‌کنند، بسته و ساک خرید خود را در شهر حمل می‌کنند و برای شما تبلیغ می‌کنند. یک مزیت دیگر این کار، جلب اعتماد افرادی است که تا کنون از شما خرید نداشته‌اند. با دیدن بسته در دست مشتری قدیمی، حس اعتماد از رسیدن کالا به دستشان افزایش خواهد یافت.

۱۴. هدایای تبلیغاتی: سورپرایزی برای مشتریان

هر هدیه تبلیغاتی می‌تواند مدت‌ها در دست مشتری بماند و توسط ده‌ها و صدها نفر دیده شود. این فرصت گرانبها را از دست ندهید.

۱۵. کدهای تخفیف و کوپن: تشویق به خرید مجدد

این کار سبب می‌شود مشتری شما را فراموش نکند و تلاش کند تا مایحتاج بعدی خود یا اطرافیان خود را دوباره از شما بخرد. این کار می‌تواند به صورت آنلاین انجام شود یا در حالت بهتر، کدهای تخفیف به صورت چاپ شده و قابل لمس در بسته‌ی ارسالی برای خریداران فرستاده شود.

۱۶. همکاری با کسب‌وکارهای مرتبط: هم‌افزایی و موفقیت

کسب و کارهایی که ممکن است مشتریانی شبیه به شما داشته باشند را بیابید و در هنگام ارائه خدمات و محصولات، همکار خود را به آنان معرفی نمایید. با این کار توان تبلیغاتی و بازاریابی شما دو یا چند برابر خواهد شد.

۱۷. نام‌گذاری دقیق محصولات: گامی مهم در سئو

نامی که برای محصولات خود مشخص می‌کنید باید گویا و قابل جستجو باشد. بیننده باید بتواند بدون دیدن تصویر، ذهنیتی متناسب با کالای شما پیدا کند. برای مثال انتخاب نام «شلوار» برای یک محصول، انتخابی بسیار نامناسب است.

قرار دادن کلمات کلیدی که مشتریان به آن علاقه دارند، همچنین می‌تواند مشتریان بیشتری را از طریق موتورهای جستجو به سایت شما هدایت کند.

برای انتخاب نام‌های مناسب به فروشگاه‌های همکار و موفق خود مراجعه کنید و از آن‌ها الگو بگیرید.

۱۸. عناوین جذاب برای تصاویر: سئوی تصویری و جذب مخاطب

دقت در انتخاب نام تصاویر و توضیحات آن‌ها یکی از روش‌های موثر در جذب ورودی از طریق جستجوی تصویر در موتورهای جستجو است. بسیاری از مشتریان ممکن است برای انتخاب کالا به این بخش از موتور جستجو مراجعه کنند. اگر تصاویر شما در این بخش دیده شوند، به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

۱۹. حمایت مالی از رویدادها: معرفی برند به جامعه

رویدادهایی که ممکن است مشتریان شما در آن حضور داشته باشند را شناسایی کنید و با حمایت مالی و معنوی از این رویدادها برای خود تبلیغ کنید.

۲۰. بازاریابی توسط مشتریان: راز وفاداری و تبلیغات رایگان

به ازای هر خریدار جدید که توسط مشتریان قدیمی به شما معرفی می‌شود، مبلغی از سود را به آنان بدهید تا با هزینه‌ای اندک و کاملا موثر، برای شما تبلیغ شود.

۲۱. تالارهای گفتگو: تعامل با مشتریان و افزایش آگاهی از برند

مشتریان زیادی هستند که نمی‌دانند نیاز خود را چگونه برطرف کنند و برای این کار به تالارهای گفتگو مراجعه می‌کنند تا پاسخ به پرسش خود را بیابند. در این محل‌ها حضور فعال داشته باشید و اگر محصولات شما می‌تواند نیاز آنان را برطرف کند، این موضوع را به آنان اطلاع دهید.

۲۲. محصولات متمایز: رمز موفقیت در دنیای رقابتی

اگر محصولاتی برای فروش داشته باشید که پیدا کردن آن‌ها در اینترنت کار مشکلی است، به آسانی می‌توانید مشتریانی را جذب کنید که برای خرید از شما تصمیم‌گیری سختی ندارند. در هنگام فروش کالا به این گروه از مشتریان می‌توانید آن‌ها را به مشتریان کالاهای دیگر خود نیز تبدیل کنید.

۲۳. رصد رقبا: درس‌هایی از بهترین‌ها

اگر از رویدادهای علمی و نیازها و مشکلات موجود باخبر نباشید، نمی‌توانید بهترین راه‌حل‌ها و بهترین محصولات را ارائه کنید. همیشه خود را به روز نگه دارید.

آیا می‌خواهید وضعیت فروش سایت خود را بهبود دهید ؟

جهت مشاوره و دریافت راهکارهای تخصصی بازاریابی اینترنتی و سئو با ما تماس بگیرید.

۳ نظر در مورد «۲۳ روش برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی»

  • درود بر شما مقاله بسیار ارزشمندی بود
    البته در کنار این نکات از پکیج های سایت های *** و *** به خوبی می‌شه استفاده کرد
    به نکات واقعا کلیدی اشاره شد ممنونم از نویسنده

  • مهدی نورآبادی می‌گوید:

    درود خدمت شما
    مراحل توضیحاتتون فوق العاده بود متشکرم از شما و توضیحات عالیتون
    فقط بخش ایمیل چون بازخورد نداره افراد بتونن به شکل پیامک ارسال داشته باشن یا تماس بگیرن در بخش پیگیری بسیار عالی هست چون مشتری پی به این خواهد برد که برای شما ارزشمند هست و مشتری بسیار استقبال میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱