۱۲ تکنیک برای سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی در گوگل در مقایسه با سایت‌های اطلاع‌رسانی دشواری‌های بیشتری دارد. این دشواری به سه دلیل اصلی زیر است.

  1. رقابت سنگین‌تر به دلیل تبدیل مستقیم ورودی به مشتری و فروش
  2. محتوا محور نبودن فروشگاه اینترنتی
  3. حضور رقبای بیشتر که کالایی مشابه را می‌فروشند

در همین زمینه بخوانید: روش‌های بازاریابی فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی

در این نوشته برخی تکنیک‌ها و روش‌ها که می‌توانند در سئو فروشگاه اینترنتی موثر واقع شوند را معرفی می‌کنیم. تکنیک‌هایی که در این مقاله به آن می‌پردازیم عبارتند از:

  1. دقت بیشتر روی کلمات کلیدی و عنوان‌ها
  2. توضیحات محصولات
  3. استفاده از منابع تصویر و چندرسانه‌ای
  4. استفاده از Rich Snippet
  5. بهبود سیستم سایت برای ارائه پیشنهادهای مرتبط
  6. تمرکز ویژه روی دسته‌بندی‌ها
  7. تمرکز ویژه روی سرعت سایت
  8. تنظیم دقیق و هوشمند نقشه سایت
  9. درج نظرات کاربران
  10. وبلاگ‌نویسی کنید
  11. مکان خود را روی نقشه ثبت کنید
  12. برای سئو برنامه‌ریزی کنید و زمان صرف کنید

۱- دقت بیشتر روی کلمات کلیدی و عنوان‌ها

تک تک کلمات کلیدی که روی آن متمرکز شوید، ممکن است باعث افزایش فروش و سوددهی فروشگاه اینترنتی شما شوند. انتخاب صحیح یک کلمه کلیدی برای درج در عنوان محصول شاید بازدهی باورنکردنی برای شما به همراه بیاورد.

با استفاده از روش‌های معمول برای پیدا کردن کلمات کلیدی و به ویژه بررسی سایت‌های پربازدید رقبا، سعی کنید بهترین عنوان‌ها و بهترین کلمات کلیدی را برای محصولات خود انتخاب نمایید.

۲- توضیحات محصولات

مخاطبان شما و گوگل به توضیحات کافی محصولات که بهترین ابزار برای کسب اطلاع از محصول است، اهمیت زیادی می‌دهند. سعی کنید هرگونه اطلاعاتی که می‌تواند به انتخاب مشتریان کمک کند را در بخش توضیحات محصول درج نمایید.

اگر محصولات شما توضیحات نداشته باشند یا توضیحات آن‌ها ناکافی باشد، به آسانی مشتریان خود را از دست خواهید داد.

۳- استفاده از منابع تصویر و چندرسانه‌ای

تصاویر موجود در فروشگاه اینترنتی باید به تعداد کافی و بسیار با کیفیت باشند. علاوه بر اینکه درج تصاویر می‌تواند سئو فروشگاه اینترنتی شما را بهبود دهد، ممکن است از طریق جستجوی تصاویر گوگل نیز برای شما مشتریان بیشتری جذب نمایند.

اگر محصولات شما ناشناخته هستند، سعی کنید با تولید فیلم‌های آموزشی برای آن‌ها، هم انتخاب را برای مشتریان آسان‌تر کنید و هم توجه گوگل را به سایت خود جلب نمایید.

۴- استفاده از Rich Snippet

Rich Snippetها کدهایی هستند که ماهیت و ویژگی‌های محصولات شما را برای موتورهای جستجو مشخص می‌کنند. موتور جستجو با استفاده از این کدها می‌تواند افرادی که به دنبال خرید کالا هستند را به سایت شما هدایت کند. همچنین پیش از آنکه به سایت شما بیایند، اطلاعاتی شامل قیمت، امتیاز و برخی ویژگی‌های دیگر محصول را در اختیار آنان قرار دهد.

۵- بهبود سیستم سایت برای ارائه پیشنهادهای مرتبط

ایجاد لینک‌های داخلی مفید و مرتبط با استفاده از پیشنهادهای هوشمندانه هم می‌تواند فروش شما را افزایش دهد و هم باعث شود که وضعیت سئو سایت شما بهتر شود.

هر چه پیشنهادهای هوشمندانه‌تری به مخاطبان خود ارائه نمایید، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

۶- تمرکز ویژه روی دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها می‌توانند مقصدهای جذابی برای جستجوکنندگان در گوگل باشند. برای مثال اگر در فروشگاه اینترنتی‌تان، تجهیزات برقی به فروش می‌رسانید، ایجاد صفحات دسته‌بندی جذاب و حاوی اطلاعات مفید ابزاری است که می‌توانید با کمک آن مخاطبان زیادی جذب نمایید. برای مثال اگر محصولات جانبی کامپیوتر را به فروش می‌رسانید، تمرکز ویژه برای درست کردن صفحه‌ی دسته‌بندی «هارد اکسترنال»، کاری است که حتما باید به انجام برسانید.

۷- تمرکز ویژه روی سرعت سایت

سرعت سایت بیش از آنچه تصور می‌کنید، در موفقیت شما اثرگذار است. سعی کنید تا جایی که امکان دارد سرعت صفحات سایت خود را افزایش دهید. هر تاخیر بیش از حد می‌تواند ده‌ها مشتری شما را از بین ببرد. گوگل نیز به این مسئله آگاه است و به آن اهمیت زیادی می‌دهد.

۸- تنظیم دقیق و هوشمند نقشه سایت

نقشه سایت می‌تواند حاوی اطلاعات جانبی و مفید در مورد صفحات و محصولات شما باشد. با ویژگی‌هایی که می‌توانید در نقشه سایت درج کنید آشنا شوید و این فایل را به دقت بهینه‌سازی نمایید.

۹- درج نظرات کاربران

کاربران فروشگاه اینترنتی را به درج نظرات تشویق کنید. جلب مشارکت کاربران هم می‌تواند آن‌ها را به سایت شما وفادار کند، هم می‌تواند در راهنمایی مشتریان جدید مفید باشد و هم باعث می‌شود صفحات محصولات شما در نظر گوگل پویا و مفید به نظر برسند.

۱۰- وبلاگ‌نویسی کنید

به صورت منظم مطالب آموزشی و اخبار مرتبط با محصولات خود را در بخش وبلاگ درج نمایید. مطالب آموزشی منابعی خوب برای جذب ورودی از گوگل به شمار می‌روند. مطالب آموزشی شما همچنین می‌توانند ابزاری تبلیغاتی برای محصولات شما باشند. با درج محصولات مرتبط با هر مقاله در پایان آن، می‌توانید ورودی‌های مقالات را مستقیم به مشتری تبدیل کنید.

۱۱- مکان خود را روی نقشه ثبت کنید

ثبت کردن مکان روی گوگل مپ( در موبایل ) این مزیت را دارد را که گوگل متوجه می‌شود محل فیزیکی فروشگاه شما کجاست و در نتیجه می‌تواند هنگامی که افراد نزدیک به شما برای محصولات گوگل را جستجو می‌کنند، با اولویت بیشتری سایت شما را به آن‌ها نمایش دهد.

۱۲- برای سئو برنامه‌ریزی کنید و زمان صرف کنید

ابزارهای بررسی وضعیت سئو سایت را بشناسید و به صورت منظم وضعیت سایت خود را بررسی کنید. مواردی مثل صفحات 404، عنوان‌ها و توضیحات تکراری، صفحات ناموفق و هرگونه صفحات دیگر که مشکلاتی دارند را فوری شناسایی کنید و اشکال‌های آن‌ها را برطرف کنید.

محتوا و عنوان‌های خود را به صورت منظم در نظر داشته باشید و آن‌ها را بهبود دهید. تنها با فعالیت مستمر می‌توانید به موفقیت پایدار دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱