بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ)
اینترنت دنیایی بسیار بزرگ با میلیونها مراجعه کننده، فضایی بی نظیر برای بازاریابی است. تنها باید بدانید که مخاطبین شما کجا هستند و چه مشکلاتی دارند و چه فرصتهایی برای ارائه خدمات به آنها وجود دارد. سپس با یک برنامهی عالی دیجیتال مارکتینگ، از فرصتهای بینظیری که در این فضا وجود دارد بهترین استفاده را به عمل آورید.

بازاریابی اینترنتی چیست ؟
بازاریابی اینترنتی یک از شیوههای ارزان قیمت و کارآمد بازاریابی است که اینترنت نقش رسانهی اطلاع رسانی را در آن بر عهده میگیرد. بازاریابی در اینترنت به شیوههای مختلفی قابل اجرا است که در ادامه انواع این روشها را فهرست و بررسی خواهیم نمود:
- طراحی سایت
- بازاریابی ایمیلی( ایمیل مارکتینگ )
- بازاریابی از طریق موتور جستجو( سئو، تبلیغات کلیکی )
- تبلیغات اینترنتی
- باشگاه مشتریان
- بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی
- برنامه مشارکت در سود
- طراحی فروشگاه اینترنتی
یکی از گامهای نخست در بازاریابی اینترنتی، طراحی سایت است. یک وبسایت خوب حاوی اطلاعاتی است که به مشتریان کمک میکند با خدمات و محصولات شما آشنا شوند و قدرت تصمیمگیری پیدا کنند. بنابراین در اختیار داشتن سایتی جامع و کامل ابزاری است که گام نخست بازاریابی اینترنتی به شمار میرود.
سایر شیوههای بازاریابی اینترنتی، از جمله، بازاریابی ایمیلی( خبرنامه )، تبلیغات اینترنتی، فروشگاه اینترنتی و باشگاه مشتریان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به طراحی سایت وابسته هستند.
همچنین باید در نظر داشت که بازاریابی اینترنتی مثل سایر روشهای بازاریابی یک فعالیت مستمر است و لازم است تا در طول زمان اجرا، بازبینی و اصلاح شود.
بازاریابی هوشمندانه
انتخاب جامعهی هدف در بازاریابی اینترنتی و یافتن روشی برای ارسال تبلیغات برای این جامعه به تجربه، دانش و خلاقیت به صورت همزمان نیازمند است.
تبلیغات بیهدف اینترنتی میتواند کاملا بدون نتیجه باشد. بنابراین نخستین گام در مسیر موفقیت بازاریابی اینترنتی، مشخص کردن مخاطبان است. گام دوم پیدا کردن مسیری برای دستیابی به این هدف و گام سوم اجرای برنامهای در جهت رسیدن به این هدف.
در گام سوم یا گام پیادهسازی، دانش برنامهنویسی از اهمیت زیادی برخوردار است. در بسیاری از موارد، لازم خواهد شد که تبلیغات با استفاده از ابزارهایی مانند ربات اینترنتی، ربات تلگرام، اسکریپتهای ارسال ایمیل و سایتهای هوشمند که تبلیغاتی آگاهانه و مطابق نیاز کاربر را نمایش دهند، به اجرا درآید.
طراحی سایت تبلیغاتی
سایتهایی که بنا است وظیفهی تبلیغات اینترنتی را بر عهده بگیرند، میبایست ساختارهایی خاص و با برنامهریزی خاص داشته باشند. طراحی گرافیکی، روند حرکت و هدایت کاربران، صفحات فرود( Landing Page ) و بسیاری نکات فنی دیگر در طراحی سایت های تبلیغاتی میبایست مورد توجه قرار بگیرد.
طراحی سایت برای دیجیتال مارکتینگ
داشتن وب سایت برای تمامی کسب و کارها و ارائه دهندگان کالا و خدمات ضروری است. یکی از کاربردهای مهم سایت اینترنتی، استفاده از ظرفیت بازاریابی و فروش در فضای اینترنت است. بسیاری از کاربران برای خرید کالا یا استفاده از خدمات مختلف، ابتدا به اینترنت مراجعه میکنند. بنابراین حضور موثر در فضای اینترنت برای در معرض دید قرار گرفتن الزامی است.
طراحی سایت به تنهایی برای بازاریابی کافی نیست. پس از طراحی یک سایت فنی و با رعایت اصول علمی و تجربی، لازم است تا وب سایت طراحی شده به شیوههای مختلف از جمله سئو، تبلیغات و سایر شیوههای بازاریابی به مخاطبان شناسانده شود. پس از شناسانده شدن سایت و افزایش بازدید سایت، میتوان امیدوار بود که سایت به عنوان ابزاری موثر برای بازاریابی محصولات و خدمات عمل خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت برای بازاریابی اینجا کلیک کنید.
دیجیتال مارکتینگ از طریق موتور جستجو
بازاریابی از طریق موتور جستجو به دو شکل انجام میشود.
- بازاریابی با کمک سئو
- بازاریابی با تبلیغات کلیکی
سئو موثرترین روش برای جذب مشتریان جدید از اینترنت است. کسانی که به دنبال خدمات و محصولات شما در گوگل هستند، زمانی که سایت شما را در رتبههای اول گوگل مشاهده کنند، به احتمال زیاد مشتری شما خواهند شد. ما میتوانیم به صورت حرفهای سایت شما را بهینهسازی کنیم تا در گوگل به رتبههای برتر دست پیدا کنید.
بازاریابی از طریق «تبلیغات کلیکی» در موتورهای جستجو، نوعی از تبلیغات است که موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، تبلیغات در هنگامی که کاربر کلماتی خاص را جستجو کند به وی نمایش دهند و به ازای هر کلیک روی نشانی سایت، مبلغی به موتور جستجو پرداخت شود.
بازاریابی اینترنتی با شبکههای اجتماعی
استفاده از شبکههای اجتماعی بسیار فراگیر است. اگر در چند سال گذشته استفاده از پتانسیل این شبکهها یک انتخاب بود، امروز یک ضرورت است. بسیاری از افراد ساعتهای طولانی از روز را در این شبکهها سپری میکنند و با داشتن یک برنامهی موثر و هدفمند میتوانید بازدهی خوبی از بازاریابی در این محیط کسب کنید.

ما یک تیم حرفهای هستیم که در برنامهریزی، سناریونویسی و اجرای کمپینهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، طرحها و ایدهها و توانایی گستردهای در اختیار داریم. ما در کنار شما هستیم تا بتوانید محصولات و خدماتتان را در معرض دید و انتخاب میلیونها استفاده کننده از شبکههای اجتماعی قرار دهید.
برنامه همکاری در فروش یا Affiliate Marketing
یکی دیگر از تکنیکهایی که میتوانید در جذب مشتریان اینترنتی از آن کمک بگیرید، بازاریابی افیلیت است.در این روش بازاریابی که به صورت ویروسی منتشر میشود، مشتریان فعلی شما برای دریافت امتیاز یا مشارکت در سود، دوستان و اطرافیان خودشان را به شما معرفی میکنند. پیادهسازی این روش به مهارت فنی و داشتن سایت اینترنتی نیازمند است. ما در این زمینه هم توانایی ویژهای داریم و آماده هستیم تا برنامههای همکاری در فروش را برای بازاریابی محصولات و خدمات شما پیادهسازی کنیم.
بازاریابی را شروع کنید
برای ارزیابی روشهای قابل اجرا برای افزایش بازدید واقعی سایت خود، با ما تماس بگیرید. پس از جمعآوری و کسب اطلاعات لازم در خصوص فضای کسب و کار شما و بررسی بازار و مخاطبان شما، بهترین پیشنهادها را در اختیارتان قرار خواهیم داد.
ما در روکا برای مشاوره و اجرای طرحهای بازاریابی اینترنتی، همراه و پشتیبان شما خواهیم بود.