روش‌های کسب درآمد از بازاریابی اینترنتی

یافتن مشتریان جدید از طریق اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های موبایلی در مقایسه با روش‌های بازاریابی سنتی آسان‌تر و ارزان‌تر است. در بازاریابی اینترنتی، مهارت و دانش نیروی انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی در مقایسه با روش‌های بازاریابی سنتی، مستقیم‌تر و هدفمند‌تر است چون با روش‌های مختلف می‌تواند پیام‌های تبلیغاتی را بسته به اینکه مخاطبان ما چه کسانی هستند، سفارشی‌سازی و اختصاصی کنیم.

انواع روش‌های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی، در بسترهای مختلفی قابل انجام است. شبکه‌های اجتماعی بخشی بسیار مهم از بازاریابی اینترنتی هستند. با این حال تنها روش نیست و کانال‌ها و روش‌های دیگری نیز برای آن وجود دارد.

  • استفاده از شبکه‌های موبایلی مانند اینستاگرام و تلگرام
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و X
  • استفاده از سرویس‌های آنلاین ثبت آگهی و بازاریابی
  • تبلیغات در سایت‌های پربازدید
  • بازاریابی ایمیلی( ایمیل مارکتینگ )
  • فعالیت در تالارهای گفتگو و پاسخ به پرسش‌های مرتبط کاربران
  • ارسال رپورتاژ آگهی یا مقالات در سایت‌های دیگر
  • تولید محتوای آموزشی در وبلاگ شخصی و بازاریابی محتوایی

کسب درآمد از بازاریابی اینترنتی

ردگیری موفقیت و اثربخشی هر یک از روش‌های بازاریابی اینترنتی با اندازه‌گیری دقیق کلیک‌ها و نرخ تبدیل آن‌ها به فروش به انجام می‌رسد. در نتیجه به ازای هر کلیک یا هر فروش، درصدی از سود به بازاریاب پرداخت می‌شود.

پیوندهایی که در تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شوند، دارای یک کد منحصر به فرد هستند و چنانچه مشتری با استفاده از این پیوندها به مقصد مورد نظر مراجعه کنید و خرید کالا یا خدمات را به انجام برساند، فروش انجام شده با کد بازاریاب هدف ثبت می‌شود و از این طریق کسب درآمد برای بازاریاب امکان‌پذیر می‌شود.

استفاده از سئو برای بازاریابی اینترنتی

برخی از بازاریابان که تکنیک‌های سئو و طراحی سایت را به خوبی بدانند، ممکن است با ایجاد یک سایت تبلیغاتی که توانایی جذب مشتریان را دارد، کالاها یا خدمات صاحبان کسب و کار را تبلیغ کنند و از این روش به کسب درآمد بپردازند.

سایت‌های آگهی تخصصی و عمومی و وبلاگ‌های آموزشی که در کنار آموزش به تبلیغات می‌پردازند از این گونه سایت‌ها به شمار می‌روند.

ریسک کم بازاریابی اینترنتی برای ارائه دهندگان کالا و خدمت

همان طور که گفته شد، هزینه‌ی بازاریابی اینترنتی در مقایسه با روش‌های سنتی ارزان‌تر است و به دلیل هدفمند بودن، بازدهی بیشتری دارد. این دو موضوع در کنار هم باعث می‌شود تا ریسک کمتری نیز داشته باشد.

هنگامی که یک تبلیغ چاپی منتشر می‌کنید یا یک تابلوی شهری را رزرو می‌کنید، امکان ردگیری موفقیت آن بسیار محدود است و متوقف کردن آن در صورت شکست آسان نیست. در بازاریابی اینترنتی، در لحظه می‌توانید بازدهی را محاسبه کنید و انجام تغییرات و متوقف کردن آن بسیار آسان‌تر است.

یک نظر در مورد «روش‌های کسب درآمد از بازاریابی اینترنتی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *