بهترین طول برای عنوان و توضیحات سئو سایت

طول قابل قبول برای عنوان صفحات سایت و همچنین متا توضیحات که در گوگل قابل مشاهده هستند در گذر زمان تغییراتی داشته است. معمولا عددهای مثل ۶۰ تا ۷۰ نویسه برای عنوان و عددهای بین ۱۴۰ تا ۳۲۰ نویسه برای توضیحات سئو توصیه می‌شوند.

عنوان و توضیحات سئو

در حال حاضر گوگل حداکثر حروفی که برای عنوان نشان می‌دهد، ۷۰ نویسه و حروف نمایش داده شده برای توضیحات ۱۴۰ نویسه است. اگر متن شما بیش از این مقدارها باشد، برش می‌خورد و در انتهای آن سه نقطه قرار می‌گیرد.

بهترین طول برای عنوان و توضیحات چقدر است ؟

بهتر است طول نوشته‌های شما کمتر از مقدار مجاز یعنی ۷۰ و ۱۴۰ نویسه باشد، گاهی گوگل ممکن است برای تست A/B این عددها را تغییر دهد. ولی به نظر می‌رسد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی عادت‌های موجود را به سمت عجله و بی حوصلگی تغییر داده‌اند.

یکی از علت‌های محبوب شدن توئیتر در بین شبکه‌های اجتماعی دیگر، نیز شاید همین محدودیت ۱۴۰ حرفی آن باشد. اگر نتوانید در ۱۴۰ حرف، هدف و موضوع صفحه را در توضیحات سایت بیان کنید، به احتمال زیاد حتی اگر گوگل طول نوشته‌ی بیشتری را هم نشان دهد، کاربران آن را مطالعه نمی‌کنند و به سراغ توضیحات نتیجه‌ی بعدی در گوگل خواهند رفت.

نتیجه اینکه هرچند استفاده از تمامی فضای موجود در برخی مواقع و برخی کلمات کلیدی خاص، بتواند بازدیدکننده بیشتری را به سایت شما هدایت کند و سئو سایت شما و CTR آن را بهبود بخشد، ولی به نظر می‌رسد در اغلب موارد، انتقال بیشترین پیام در کوتاه‌ترین متن، اثربخشی بیشتری داشته باشد.

بنابراین شاید سوال بهتر این باشد که «چه طور پیام خود را کوتاه و مختصر به مخاطب برسانیم ؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱