چک لیست طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی

پس از طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی و پیش از انتشار آن بررسی برخی موارد برای اطمینان از کیفیت صحیح و اثربخشی فعالیت‌های انجام شده ضروری است. در ادامه چک لیست فعالیت‌های اساسی که پیش از انتشار نهایی سایت می‌بایست به انجام برسند و صحت عملکرد آن‌ها بررسی شوند فهرست شده‌اند.

اصول طراحی سایت

چک لیست عمومی طراحی سایت

  1. بررسی وضعیت robots.txt برای دسترسی صحیح موتورهای جستجو
  2. بررسی به روز بودن آخرین نگارش اسکریپت‌ها و کتابخانه‌های استفاده شده در طراحی سایت
  3. بررسی امنیتی بخش‌های مدیریتی و تعریف‌رمزهای ایمن پیش از انتشار نهایی
  4. بررسی سرعت بارگزاری و نمایش سایت در نمایشگر و موبایل
  5. بررسی تنظیمات Cache سمت سرور و سمت مشتری
  6. بررسی تنظیمات فشرده‌سازی اسکریپت‌ها و سرور
  7. به‌روزرسانی مفسرها یا پردازشگرهای زبان برنامه‌نویسی در سمت سرور
  8. بررسی فشرده‌سازی تصاویر موجود در قالب سایت
  9. اضافه کردن ویژگی loading=lazy به تصاویر سایت
  10. بررسی وضعیت ریسپانسیو بودن در اندازه‌های مختلف موبایل و تبلت
  11. بررسی شکل نمایش سایت در نمایشگرهای بسیار بزرگ( با کوچک‌نمایی صفحه )
  12. بررسی وضعیت چاپ صفحات و تنظیمات CSS برای چاپگر در صورت لزوم
  13. بررسی عملکرد صحیح سایت در مرورگرهای متداول
  14. بررسی عدم وجود کدهای خطا در کدهای خروجی HTML
  15. بررسی عدم وجود خطا در کدهای جاوااسکریپت
  16. بررسی عدم وجود فایل‌های غیرقابل دسترسی برای مرورگر
  17. بررسی امکان ادغام یا حذف فایل‌های CSS و JS اضافی از کدهای صفحه
  18. بررسی وضعیت صفحه‌ی خطای ۴۰۴
  19. بررسی صحت عملکرد فرم‌های تماس با ما و بخش‌هایی که ایمیل ارسال می‌کنند
  20. بررسی وجود پیوند روی لوگوی سایت به صفحه‌ی اصلی یا خانه
  21. بررسی رعایت شدن اصول سئو( از جمله تگ‌های سئو، ساختار لینک‌ها و ... )
  22. تعیین نشانی اصلی سایت( با www یا بدون www ) و هدایت آدرس‌های دیگر به آدرس اصلی برای جلوگیری از تولید محتوای تکراری
  23. معرفی سایت به موتورهای جستجو
  24. ایجاد و معرفی نقشه سایت به موتورهای جستجو
  25. تعیین International Targeting در Search Console در صورت استفاده از دامنه‌های بین‌المللی

چک لیست فروشگاه اینترنتی

  1. بررسی وضعیت ارتباط با بانک و درگاه‌های پرداخت
  2. بررسی وضعیت ارتباط با سیستم‌های ارسال کالا
  3. بررسی وضعیت نماد اعتماد الکترونیک
  4. بررسی ارسال صحیح پیام‌ها و ایمیل‌ها به خریداران و مدیران سایت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *