خداحافظی فایرفاکس با MAFF

افزونه MAFF‌ یا Mozilla Archive Format یکی از افزونه‌های محبوب در مخزن فایرفاکس است. این افزونه بیش از ۱۰۰ هزار کاربر دارد و امتیاز ۵ از ۵ را مطابق نظر کاربران نشان می‌دهد.

فایرفاکس - Firefox

کاربرد این افزونه ذخیره کردن صفحات وب به همراه فایل‌های جانبی مانند ویدئو و صوت در یک فایل فشرده با پسوند maff است. نمونه‌ی مشابهی از این عملکرد نیز در مرورگر Internet Explorer وجود دارد که فایل‌هایی با پسوند mht را ذخیره می‌کند. البته امکانات این فرمت نسبت به maff کمتر و محدودتر است.

با توجه به اینکه نگارش جدید فایرفاکس با نام Firefox Quantum تا مدتی دیگر منتشر می‌شود و افزونه‌های فعلی روی آن به درستی کار نخواهند کرد، توسعه دهندگاه MAFF اعلام کردند که این افزونه پس از انتشار Firefox Quantum دیگر قابل استفاده نخواهد بود و پشتیبانی نمی‌شود.

در آخرین به روزرسانی MAFF ابزاری برای تبدیل فایل‌های ذخیره شده در گذشته به فرمت‌های دیگر تعبیه شده است تا فایل‌هایی که در گذشته ذخیره کرده‌اید، را در اختیار داشته باشید.

علاوه بر این فایرفاکس نگارش ESR را نیز تا مدتی منتشر خواهد کرد. این نگارش، همزمان با Quantum پشتیبانی و نگهداری می‌شود تا اشکال‌های احتمالی در Quantum مانند مورد فوق، قابل اصلاح و تعمیر باشند.

و به عنوان راه حل آخر، فایل‌های maff را با تغییر پسوند به zip می‌توان با ابزارهای مختلف مانند 7Zip بازگشایی کرد و فایل html موجود در آن را به صورت معمول در فایرفاکس بازگشایی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱