طراحی سایت فروشگاهی – فروش خود را بیشتر کنید

حجم فروش کالا به صورت سنتی روز به روز کاهش پیدا می‌کند. تعداد بیشتری از افراد به گوشی‌های هوشمند دسترسی دارند و ترجیح می‌دهند بدون اینکه محل کار یا منزل را ترک کنند، نیازهای خود را در محل سکونت تحویل بگیرند. یک سایت فروشگاه اینترنتی می‌تواند کالاهای فیزیکی و دیجیتال را در معرض مشاهده و خرید صدها هزار یا میلیون‌ها نفر قرار دهد.

طراحی فروشگاه اینترنتی

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

  1. افزایش مشتریان
  2. افزایش فروش
  3. برندسازی
  4. ارتقای اعتبار
  5. کاهش هزینه‌ها
  6. دسترسی به بازارهای جدید

پیش نیازهای طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟

فروش اینترنتی همانند فروش فیزیکی، پیش‌نیازهایی دارد. نخستین گام در ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، تحلیل و برنامه‌ریزی است. باید توجه داشت که فروش تمامی کالاها از طریق اینترنت امکان‌پذیر نیست. برخی انواع کالاها به بررسی حضوری و گفتگوی رودررو نیازمند هستند. برخی دیگر از کالاها به دلیل قیمت بالا یا نیاز به بررسی و دقت بیشتر ممکن است امکان فروش از طریق اینترنت را نداشته باشند.

فروشگاه آنلاین

پس از نیازسنجی و برنامه‌ریزی، ایجاد یک چرخه‌ی تامین و توزیع کالا الزامی است. تعیین روش‌ها و فرآیندهای تامین کالا در هنگام سفارش و روش‌ها و فرآیندهای ارسال کالا در زمان مناسب از پیش‌نیازهای دیگر در فروش اینترنتی است.

در مرحله‌ی بعدی، می‌بایست طرحی جذاب و مطابق با اصول تجربه‌ی کاربری ایجاد شود. ساخت و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی علاوه بر ایجاد جذابیت، می‌بایست ایجاد کننده‌ی اعتماد نیز باشد. طرحی که کیفیت پایین داشته باشد یا اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیارش قرار ندهد، نمی‌تواند تولید‌کننده‌ی اعتماد و سبب خرید اینترنتی شود.

برنامه‌نویسی فروشگاه اینترنتی گام نهایی است. پس از برنامه‌نویسی، دریافت نماد اعتماد الکترونیک و مراحل لازم برای پرداخت الکترونیک ضروری است.

امکانات فروشگاه اینترنتی

امکانات موجود بسته به روش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، می‌تواند بسیار گسترده و مطابق نیازهای صاحبان فروشگاه باشد. برای شروع به کار یک فروشگاه اینترنتی نیازی نیست تمامی امکانات موجود در سایت آمازون یا دیجی‌کالا را در سایت خود داشته باشید، امکانات موجود در سایت شما می‌بایست با توجه به توان پشتیبانی و نیروهای انسانی شما و نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید، طرح‌ریزی شوند. تمرکز بیش از اندازه روی امکاناتی که توانایی پشتیبانی آن‌ها را نخواهید داشت، تنها سبب می‌شوند طول اجرای پروژه و هزینه‌های ایجاد و نگهداری آن از کنترل شما خارج شوند.

برخی از امکانات متداول که در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی مورد نیاز هستند عبارتند از:

  • امکان تعریف محصولات و دسته‌بندی‌ها و ویژگی‌های مختلف برای آن‌ها
  • امکان تعریف روش‌های حمل و پرداخت مختلف برای گروه‌های مختلف محصولات
  • امکان فروش محصولات به صورت فیزیکی و به صورت دانلودی
  • امکان تعریف محصولات مشابه و مرتبط با هر محصول
  • دریافت بانکی وجه خریدها با استفاده از کارت‌های عضو شتاب
  • دریافت وجه کالا و خدمات فروخته شده به صورت حضوری
  • تخصیص برچسب به محصولات برای یافته شدن آسان کالاهای مشابه
  • تعریف کوپن تخفیف با قوانین مختلف برای مشتریان
  • تعریف توضیحات، ویژگی‌ها، تصاویر مختلف و گالری تصویر برای هر محصول
  • تعریف سطوح دسترسی مختلف برای مدیران فروشگاه
  • خرید بدون ثبت نام در فروشگاه و امکان خرید پس از ثبت نام و قابلیت پیگیری سفارش‌های قبلی
  • تعریف تخفیف و فروش ویژه برای محصولات خاص

طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی

اگر امکانات مورد نیاز شما برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی گسترده باشند یا ابعاد فروشگاه شما بزرگ باشد یا میزان بازدیدکنندگان آن زیاد باشند، ممکن است لازم باشد تا فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی برنامه‌نویسی شود. با برنامه‌نویسی اختصاصی فروشگاه اینترنتی، مزایایی نسبت به استفاده از CMSهای آماده به دست می‌آورید ولی در عوض زمان و هزینه‌ی اجرای پروژه افزایش پیدا می‌کند و ممکن است برخی امکانات عمومی CMSها نیز در فروشگاه اختصاصی وجود نداشته باشند. اینکه کدام روش برای شما بهتر است به نیازها و چشم‌انداز آینده‌ی پروژه وابسته است و بهتر است پیش از تصمیم‌گیری با متخصصان ما مشورت کنید تا بهترین نتیجه را با کمترین هزینه به دست بیاورید.

پرسش‌های متداول فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی چه مقدار درآمد دارد ؟

رقابت بین فروشگاه‌های اینترنتی برای جذب مشتری و فروش بیشتر روز به روز در حال افزایش است. برای کسب درآمد از طریق فروشگاه اینترنتی باید بتوانید خود را در معرض دید و انتخاب مشتریان قرار دهید. در این فضا با استفاده از بازاریابی اینترنتی و سئو باید بتوانید از رقبا پیشی بگیرید و مشتریان زیاد پیدا کنید و سود بسیار زیاد کسب کنید.

از چه راه‌هایی می‌توان برای فروشگاه اینترنتی مشتری جذب کرد ؟

بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی به دانش و مهارت خاص خود نیازمند است. با کمک روش‌های بازاریابی فروشگاه اینترنتی، می‌توانید فروشگاه خود را به مشتریان معرفی کنید. همچنین با سئو تخصصی فروشگاه اینترنتی می‌توانید تعداد بازدید خود را از طریق موتورهای جستجو اقزایش دهید.

آیا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مجوز لازم است ؟

برای فروش بسیاری از کالاها به مجوز خاصی نیاز نیست و حتی به صورت شخصی هم می‌توانید یک فروشگاه طراحی کنید. فروش برخی از کالاهای تخصصی یا بهداشتی یا موارد مشابه ممکن است به کسب مجوزهای لازم وابسته باشد.

آیا برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به پرونده مالیاتی نیاز دارید ؟

راه‌اندازی درگاه بانکی برای دریافت وجه به پرونده‌ی مالیاتی نیازمند است و اگر بخواهید به طور مستقیم وجه فروش کالا یا خدمات خودتان را از اینگونه درگاه‌ها دریافت کنید، لازم است تا کد مالیاتی داشته باشید.

دریافت وجه در فروشگاه اینترنتی چگونه است ؟

دریافت وجه از مشتریان می‌تواند به صورت اینترنتی( پرداخت آنلاین از طریق کارت بانکی ) یا به صورت حضوری از طریق دستگاه کارت‌خوان یا به صورت کارت به کارت باشد. تنوع روش‌های پرداخت وابسته به سیاست‌های فروش شما قابل تغییر است.

چه تعداد محصول می‌تواند در فروشگاه اینترنتی ثبت کرد ؟

از نظر تئوری محدودیتی در تعداد محصولات وجود ندارد ولی در عمل بسته به اینکه از چه ابزاری برای پیاده‌سازی فروشگاه استفاده شده باشد، در تعداد بسیار زیاد کالا ممکن است سایت با کندی و سنگینی مواجه شود. اگر تعداد محصولات شما بسیار زیاد است( مثلا بیش از ۱۰ یا ۲۰ هزار محصول ) لازم است تا سایت به طور اختصاصی برنامه‌نویسی شود تا بتواند حجم زیاد محصولات و بازدیدها را پردازش کند.

قیمت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی چقدر است ؟

هزینه‌ی لازم برای پیاده‌سازی سایت فروشگاهی بسته به روش و ابزارها و میزان امکاناتی که در سایت نیاز داشته باشید متغیر است. برای برآورد هزینه لازم است تا امکانات مورد نیاز سایت مشخص باشند و پس از تعیین نوع روش طراحی سایت( اختصاصی یا با کمک CMS ) و برآورد زمان مورد نیاز، میزان هزینه تعیین شود.

آموزش و پشتیبانی سایت فروشگاه اینترنتی

فروش محصولات در فروشگاه اینترنتی نیازمند آموزش و آشنایی با امکانات فنی سیستم است. مدیر سایت فروشگاهی باید بتواند محصولات را در سایت به درستی درج کند، قیمت‌گذاری و مشخصات دیگر آن‌ها را به درستی انجام دهد، سفارش‌های دریافت شده را به درستی پردازش کند و در نهایت با مشتری تعامل صحیح و به موقع داشته باشد. آموزش انجام فرایندهای فنی در فروشگاه اینترنتی پس از تکمیل پیاده‌سازی سایت در قالب فیلم آموزشی به شما ارائه می‌شود و همچنین در قالب پشتیبانی رایگان به مدت یک سال در کنار شما خواهیم بود تا بتوانید به اهداف تجاری خود دست پیدا کنید.

سفارش طراحی سایت فروشگاهی

برای مشاوره، برآورد هزینه و سفارش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱