۱۴ ویژگی مهم برای داشتن یک سایت خوب و حرفه‌ای

برای اینکه یک سایت خوب داشته باشید و بتوانید از طریق آن مخاطبان زیادی جذب کنید و در نتیجه با این روش بتوانید به کسب درآمد برسید، لازم است تا سایت شما بر اساس اصول طراحی شده باشد و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشد. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سایت شما باید داشته باشد تا بتوانید به این هدف دست پیدا کنید را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

سایت خوب

۱- سایت شما باید هدف داشته باشد

اگر سایتی راه‌اندازی کرده‌اید و مشخص نیست که موضوع دقیق سایت چیست و از چه راهی قصد کسب درآمد دارید، دستیابی به نتیجه‌ای که مشخص نیست به طور طبیعی غیرممکن است. پیش از طراحی سایت مشخص کنید که چه کاری می‌خواهید انجام بدهید و از چه راهی می‌خواهید مخاطب جذب کنید و از چه راهی می‌خواهید به کسب درآمد برسید.

۲- دامنه‌ی خوبی داشته باشید

هرچند اهمیت اسم دامنه مثل گذشته زیاد نیست، با این حال داشتن دامنه‌ای با اسم زیبا و مرتبط و کوتاه یک مزیت برای شما به حساب می‌آید.

۳- هاست مناسبی خریداری کنید

بسیاری از هاست‌های کم کیفیت و ارزان قیمت در اینترنت وجود دارند که به خدمات‌رسانی مشغول هستند. خرید یک هاست یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که پس از طراحی سایت باید به دقت به آن فکر کنید. هاست شما باید پایدار باشد و با بیشترین سرعت ممکن به مخاطبان خدمات‌رسانی کند. هر یک ثانیه تاخیر و هر اشکال در دسترسی به سایت شما، خسارت‌های زیادی به کسب و کارتان وارد می‌کند.

۴- اعتماد مخاطبان را جلب کنید

مخاطبان سایت برای اعتماد به شما و استفاده از خدمات و محصولات شما به اعتماد نیاز دارند. این شما هستید که باید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. با انتشار دقیق اطلاعات و معرفی خودتان و همچنین در اختیار گذاشتن روش‌های مختلف تماس، سعی کنید به این هدف دست پیدا کنید. وجود اشکال‌های فنی و نگارشی و کاربردی از نکاتی است که باعث ایجاد حس بی اعتمادی در مخاطبان می‌شود.

۵- سایتی ایمن داشته باشید

وجود اشکال‌های امنیتی در سایت می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کسب و کار شما و اطلاعات‌تان وارد کند. با رعایت اصول ایمنی و برنامه‌نویسی تخصصی سایت از رخداد مشکلات امنیتی در سایت پیشگیری کنید.

۶- سایت شما باید در موبایل عالی باشد

بیشتر مخاطبان اینترنتی سایت را با استفاده از موبایل باز می‌کنند. بنابراین سایت شما باید در این فضا به خوبی کامپیوتر رومیزی قابل استفاده باشد. مشکلاتی از جمله ناخوانایی، مشکلات کاربردی، کند بودن و ... مواردی است که باید برای رفع آن تلاش کنید.

۷- داشتن پرسش‌های متداول

پرسش‌های متداول کاربران را در هر بخش از خدمات و محصولات سایت شناسایی کنید و پیش از آنکه بخواهند از شما بپرسند یا به سایتی بروند که به این پرسش‌ها پاسخ داده است، شما پاسخگوی آن‌ها باشید.

۸- محتوای خوبی تولید کنید

تولید محتوای سایت مهم‌ترین بخش هر سایت است. مخاطبانی که از طریق گوگل به سایت شما مراجعه می‌کنند باید در کمترین زمان ممکن به پاسخ خود برسند. مشکلات اصلی را در هر موضوع بشناسید و در تولید محتوا روی آن‌ها تمرکز کنید. جزئیات زائد را حذف کنید و تلاش کنید تا بهترین پاسخ را برای پرسش‌های کاربران ارائه کنید.

۹- به کاربران پیشنهاد بدهید

با ارائه‌ی پیشنهادهای جذاب و مفید به مراجعه‌کنندگان، آن‌ها را در سایت خود حفظ کنید و سعی کنید از آن‌ها دوستان و مشتریان دائمی بسازید. پیشنهادهای شما باید معقول و مرتبط باشند. اگر پیشنهادهایی که می‌دهید نمی‌توانند توجه بازدیدکنندگان را جلب کنند، آن‌ها را تغییر بدهید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید.

۱۰- ظاهر سایت خوبی داشته باشید

شکل ظاهری سایت شما باید ساده و روان و قابل فهم باشد. مخاطبانی که برای اولین بار به سایت شما مراجعه می‌کنند باید به آسانی بتوانند مطالب مورد نیاز خود را پیدا کنند. باید بتوانند بدون مشکل مطالب را بخوانند و از مواجه شدن با تبلیغات مزاحم یا رنگ‌ها و تصاویر ناخوشایند در امان باشند. زیبایی و سادگی در کنار هم آن چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

۱۱- برای سئو سایت برنامه داشته باشید

سئو سایت یک موضوع تخصصی است که باید به طور ویژه برای آن برنامه‌ریزی کنید. بیشتر مخاطبان سایت‌ها از طریق موتورهای جستجو به آن‌ها هدایت می‌شوند. سایت شما هم باید بتواند در این زمینه موفقیت کسب کند. سئو آن چیزی است که باعث می‌شود موتور جستجو سایت شما را بهتر ارزیابی کند و آن را در معرض دید کاربران بیشتری قرار بدهد.

۱۲- سرعت سایت خود را بهینه‌سازی کنید

دلایلی که یک سایت می‌تواند کم سرعت باشد زیاد هستند و بهینه‌سازی دقیق آن از ضروریات است. هر مشکلی که باعث شود سایت شما دیرتر بارگزاری شود یا استفاده از آن کند باشد، بخشی از مشتریان شما را از بین خواهد برد.

۱۳- نمونه کار و افتخارات خود را در سایت درج کنید

مشتریان نیاز دارند تا کارهای قبلی شما و افتخاراتی که کسب کرده‌اید را بررسی کنند. اگر کارهای قبلی شما چشمگیر باشد و دستاوردهای قابل توجهی داشته باشید، به احتمال بیشتری مشتریان جدید خدمات و محصولات شما را به دیگران ترجیح خواهند داد.

۱۴- سایت را بازبینی و به‌روزرسانی کنید

اگر امروز سایتی عالی دارید، شش ماه آینده و یک سال آینده وضعیت به همین شکل نخواهد بود. شرایط مداوم در حال تغییر است و نیازهای کاربران نیز تغییر می‌کنند. سایت شما همیشه باید روزآمد باشد. با بازبینی و تغییرات در محتوا، زیرساخت فنی و شکل گرافیکی سایت، همیشه سایتی عالی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *