رفع مشکل authentication method هنگام ارسال ایمیل SMTP با Outlook
طراحی سایت علاوه بر اینکه میتواند ابزار بازاریابی اینترنتی شما باشد و برای فروش و معرفی محصولات و خدمات شما استفاده شود، میتواند میزبان ایمیلهای شما نیز باشد. برای مثال اگر دامنهی اینترنتی شما example.com باشد میتوانید، ایمیل me@example.com را روی هاست ایجاد نمایید و از آن برای مکاتبه با مشتریان و طرفهای تجاری خود استفاده نمایید.
استفاده از ایمیل روی هاست شخصی ممکن است با مشکلاتی نیز روبرو باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، عدم امکان ارسال ایمیل در نرمافزار Outlook و دریافت پیام خطای زیر است:
1 |
0x800CCC80; None of the authentication methods supported by this client are supported by your server |
علت رخداد خطا
پیام خطای فوق به این معنی است که نرمافزار شما( Outlook ) نمیتواند از پروتکلهای ایمن پشتیبانی شده در سمت هاست پشتیبانی کند. برای رمزگزاری اطلاعات ارسالی و دریافتی روشهای کدگذاری مختلفی وجود دارد که لازم است هر دو طرف فرستنده و گیرنده آنها را بشناسند.
راهنمای حل مشکل
این خطا به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. اگر پنل هاست شما cPanel است با انجام مراحل زیر به احتمال زیاد مشکل شما برطرف خواهد شد. cPanel معمولا از سیستم Exim برای دریافت و ارسال ایمیلها استفاده میکند و یکی از تنظیمات اختیاری این سیستم، لزوم استفاده نرمافزار( Outlook ) از دستور STARTTLS است. این دستور سبب میشود که ارتباط بین دو طرف از حالت رمزنگاری نشده به حالت رمزنگاری شده تغییر کند. بدون آنکه نیاز باشد تا از پورت دیگری استفاده شود.
نسخههای Outlook قدیمیتر از Outlook 2016 از این قابلیت پشتیبانی نمیکنند و نسخه 2016 نیز تنها اگر آخرین بهروزرسانیها روی آن نصب شده باشد میتواند به این شکل با هاست ارتباط برقرار کند.
چنانچه از Outlook 2016 استفاده میکنید و با این مشکل مواجه هستید، بهروزرسانی Outlook را از لینکهای زیر دانلود نمایید. پس از این مشکل شما میبایست برطرف شود.
- نسخه ۶۴ بیتی
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=58133 - نسخه ۳۲ بیتی
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=58132
دقت کنید که انجام سایر تنظیمات Outlook به شکلی که از سمت هاست به شما اعلام شده ضروری است. برای مثال لازم است تا گزینههای زیر در بخش تنظیمات حرفهای اکانت ایمیل فعال باشند:
- My outgoing server(SMTP) requires authentication
- Use same settings as my incoming mail server
- بیشتر بخوانید: راهنمای تنظیم Outlook برای استفاده از ایمیل هاست
راهنمای حل مشکل از طریق cPanel و WHM
چنانچه شرکت هاست همکاریهای لازم را با شما به انجام برسانند، امکان سازگاری Exim با Outlook های قدیمیتر از ۲۰۱۶ وجود دارد. برای انجام این کار لازم است تا در بخش WHM > Exim Configuration Manager > Basic Editor به سربرگ Security مراجعه کنید و گزینهی زیر را غیر فعال نمایید:
1 |
Require clients to connect with SSL or issue the STARTTLS command before they are allowed to authenticate with the server |
با انجام این کار، مشکل کاربرانی که از Outlook قدیمی استفاده میکنند یا از برخی نرمافزارهای موبایل برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده میکنند برطرف میشود.
آیا انجام این کار آسیبی به امنیت کاربران وارد میکند ؟
بسته به اینکه ارتباط اینترنتی کاربران از چه طریقی انجام شود، پاسخ این سوال متفاوت است. اگر کاربران در شبکههای Wifi عمومی با استفاده از پروتکلهای رمزنگاری نشده این کار را انجام دهند، ممکن است نام کاربری و رمز ایمیل آنها سرقت شود ولی به طور کلی هنگام استفاده از اینترنت در داخل شرکتها و سازمانها که به طور مستقیم به اینترنت متصل هستند و نکات ایمنی لازم نیز در آن رعایت شده، خطری برای اطلاعات شخصی کاربران وجود ندارد.