رفع مشکل authentication method هنگام ارسال ایمیل SMTP با Outlook

طراحی سایت علاوه بر اینکه می‌تواند ابزار بازاریابی اینترنتی شما باشد و برای فروش و معرفی محصولات و خدمات شما استفاده شود، می‌تواند میزبان ایمیل‌های شما نیز باشد. برای مثال اگر دامنه‌ی اینترنتی شما example.com باشد می‌توانید، ایمیل me@example.com را روی هاست ایجاد نمایید و از آن برای مکاتبه با مشتریان و طرف‌های تجاری خود استفاده نمایید.

Outlook

استفاده از ایمیل روی هاست شخصی ممکن است با مشکلاتی نیز روبرو باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، عدم امکان ارسال ایمیل در نرم‌افزار Outlook و دریافت پیام خطای زیر است:

علت رخداد خطا

پیام خطای فوق به این معنی است که نرم‌افزار شما( Outlook ) نمی‌تواند از پروتکل‌های ایمن پشتیبانی شده در سمت هاست پشتیبانی کند. برای رمزگزاری اطلاعات ارسالی و دریافتی روش‌های کدگذاری مختلفی وجود دارد که لازم است هر دو طرف فرستنده و گیرنده آن‌ها را بشناسند.

راهنمای حل مشکل

این خطا به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. اگر پنل هاست شما cPanel است با انجام مراحل زیر به احتمال زیاد مشکل شما برطرف خواهد شد. cPanel معمولا از سیستم Exim برای دریافت و ارسال ایمیل‌ها استفاده می‌کند و یکی از تنظیمات اختیاری این سیستم، لزوم استفاده نرم‌افزار( Outlook ) از دستور STARTTLS است. این دستور سبب می‌شود که ارتباط بین دو طرف از حالت رمزنگاری نشده به حالت رمزنگاری شده تغییر کند. بدون آنکه نیاز باشد تا از پورت دیگری استفاده شود.

نسخه‌های Outlook قدیمی‌تر از Outlook 2016 از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند و نسخه 2016 نیز تنها اگر آخرین به‌روزرسانی‌ها روی آن نصب شده باشد می‌تواند به این شکل با هاست ارتباط برقرار کند.

چنانچه از Outlook 2016 استفاده می‌کنید و با این مشکل مواجه هستید، به‌روزرسانی Outlook را از لینک‌های زیر دانلود نمایید. پس از این مشکل شما می‌بایست برطرف شود.

دقت کنید که انجام سایر تنظیمات Outlook به شکلی که از سمت هاست به شما اعلام شده ضروری است. برای مثال لازم است تا گزینه‌های زیر در بخش تنظیمات حرفه‌ای اکانت ایمیل فعال باشند:

  1. My outgoing server(SMTP) requires authentication
  2. Use same settings as my incoming mail server

راهنمای حل مشکل از طریق cPanel و WHM

چنانچه شرکت هاست همکاری‌های لازم را با شما به انجام برسانند، امکان سازگاری Exim با Outlook های قدیمی‌تر از ۲۰۱۶ وجود دارد. برای انجام این کار لازم است تا در بخش WHM > Exim Configuration Manager > Basic Editor به سربرگ Security مراجعه کنید و گزینه‌ی زیر را غیر فعال نمایید:

با انجام این کار، مشکل کاربرانی که از Outlook قدیمی استفاده می‌کنند یا از برخی نر‌م‌افزارهای موبایل برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می‌کنند برطرف می‌شود.

آیا انجام این کار آسیبی به امنیت کاربران وارد می‌کند ؟

بسته به اینکه ارتباط اینترنتی کاربران از چه طریقی انجام شود، پاسخ این سوال متفاوت است. اگر کاربران در شبکه‌های Wifi عمومی با استفاده از پروتکل‌های رمزنگاری نشده این کار را انجام دهند، ممکن است نام کاربری و رمز ایمیل آن‌ها سرقت شود ولی به طور کلی هنگام استفاده از اینترنت در داخل شرکت‌ها و سازمان‌ها که به طور مستقیم به اینترنت متصل هستند و نکات ایمنی لازم نیز در آن رعایت شده، خطری برای اطلاعات شخصی کاربران وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *