چرا وردپرس گاهی به صورت نیمه‌کاره لود می‌شود ؟

مشاهده‌ی خطاهای مختلف در سایت وردپرس به ویژه هنگامی که از افزونه‌های متعدد و قالب‌های سنگین در سایت استفاده می‌کنید موضوعی طبیعی است.

بارگزاری ناقص سایت وردپرس و لود شدن نیمه‌کاره‌ی آن نیز در اغلب موارد به دلیل استفاد‌ه از افزونه‌ها و قالب‌هایی است که روی آن نصب شده است. در ادامه به دلیل مختلفی که ممکن است این خطا را ایجاد کند می‌پردازیم.

وردپرس

دلایل عمومی که وردپرس به صورت ناقص بارگزاری می‌شود

  1. خطا در کدهای یک افزونه یا قالب که روی سایت شما نصب شده است.
  2. تداخل عملکرد دو افزونه با یکدیگر یا یک افزونه با قالب سایت.
  3. وجود ناسازگاری نرم‌افزارهای سرور با وردپرس یا قالب و افزونه‌های شما.
  4. به‌روزرسانی ناقص وردپرس یا افزونه‌های شما.

چه طور خطا را شناسایی کنیم ؟

اولین موضوعی که باید به آن فکر کنید این است که آخرین تغییر انجام شده در سایت چه بوده است. آیا به تازگی افزونه‌ی جدیدی نصب کردید یا قالب سایت را تغییر دادید یا تنظیماتی را انجام داده‌اید؟ اگر این اشکال به تازگی و بعد از انجام یک فعالیت رخ داده است، به احتمال فراوان با برگرداندن وضعیت به حالت قبل مشکل برطرف خواهد شد.

اگر تغییری در سایت انجام نشده است و خطا یکباره مشاهده می‌شود، بهتر است در مرحله‌ی بعد به پنل هاست مراجعه کنید و موارد زیر را بررسی کنید:

  1. آیا فضای هاست پر نشده است ؟
  2. آیا نرم‌افزار هاست به‌روزرسانی نشده است که تداخلی با کدهای وردپرس یا افزونه‌ها ایجاد کرده باشد ؟
  3. آیا جداول پایگاه داده به پاکسازی یا بهینه‌سازی و تعمیر نیاز ندارند ؟
  4. آیا پیام هشداری در فایل‌های خطا داخل پنل هاست مشاهده نمی‌شود ؟
  5. اگر وردپرس یکی در میان کامل و ناقص بارگزاری می‌شود خطا می‌تواند به دلیل ناتوانی هاست در پاسخگویی به تعداد بازدیدهای سایت باشد و احتمالا با تقویت یا تغییر هاست مشکل شما حل می‌شود.

بررسی‌های بیشتر

با بررسی موارد فوق در بیشتر موارد خطا شناسایی می‌شود و قابل رفع خواهد بود. اگر همچنان نتوانستید مشکل را شناسایی کنید، بررسی موارد زیر می‌تواند کمک‌کننده باشد:

  1. اگر بخش مدیریت سایت باز می‌شود، مراجعه به بخش افزونه‌ها و غیرفعال‌سازی موقتی موارد که ممکن است مشکل ایجاد کرده باشند را امتحان کنید.
  2. سورس کد سایت که به صورت نیمه‌کاره باز شده است را باز کنید و بررسی کنید که کدها تا کجا در خروجی ارسال شده‌اند. بررسی آخرین کدهای دریافت شده، می‌تواند گاهی محل بروز خطا را به شما نشان بدهد. مثلا ممکن است کدهای تولید شده توسط یک افزونه به صورت نیمه‌کاره باشند یا ممکن است پیام‌های خطایی در داخل کدهای سایت وجود داشته باشند.
  3. کنسول مرورگر را باز کنید و بررسی کنید که آیا پیام خطایی در آن وجود دارد که بتواند علت خطا را نشان بدهد ؟
  4. بخش شبکه( Network ) در خطایاب مرورگر را باز کنید و بررسی کنید که آیا در دانلود فایل‌های جانبی خطایی مشاهده می‌شود یا خیر. خطاهایی مانند خطای شبکه، خطاهای دسترسی یا خطاهای دیگر در این قسمت ممکن است وجود داشته باشند.

بررسی توسط متخصص وردپرس و طراحی سایت

اگر همچنان علت مشکل قابل شناسایی نیست، برای پیدا کردن علت باید از افرادی که تجربه‌ی بیشتری دارند کمک بخواهید تا با بررسی دقیق‌تر موارد فوق و لیست خطاهایی که در سمت سرور مشاهده می‌شوند، سایت را تعمیر نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *