طراحی سایت تک صفحه‌ای

سایت‌های تک‌صفحه‌ای( One Page Webdesign ) گونه‌ای از سایت‌ها هستند که کاربردی مانند یک کاتالوگ دارند. در این شکل از طراحی سایت، تمامی محتوای لازم برای نمایش به کاربران در صفحه‌ی نخست سایت، از بالا به پایین چیدمان می‌شوند.

بدیهی است استفاده از این تکنیک برای سایت‌هایی که محتوای زیادی دارند قابل استفاده نیست. بخش‌های موجود در این سایت‌ها معمولا شامل معرفی، گالری تصاویر، راه‌های ارتباطی، رزومه و سایر بخش‌های لازم می‌شود.

طراحی سایت تک صفحه‌ای

کاربردهای سایت تک صفحه‌ای

این نوع سایت‌ها برای برخی از خدمات و سرویس‌هایی که در محل‌های دیگر ارائه می‌شوند یا برای سایت لندینگ پیج کاربرد دارند. مثلا اگر شما یک اپلیکیشن موبایل دارید که کاربران زیادی دارد، می‌تواند یک سایت تک صفحه‌ای برای معرفی کلیات برنامه و لینک‌هایی برای دانلود این اپلیکیشن موبایل درست کنید.

همچنین می‌توانید برخی از صفحات داخلی دیگر را نیز روی این سایت قرار دهید که لزوما لینک آن‌ها از طریق صفحه‌ی اصلی قابل مشاهده نیست و دسترسی به آن‌ها از اپلیکیشن موبایل تعبیه شده است.

روش طراحی سایت تک صفحه‌ای( وان پیج )

سایت‌های تک‌صفحه‌ای یا وان پیج می‌توانند توسط CMSها مانند وردپرس و جوملا طراحی شوند و با استفاده از امکانات موجود در بخش ابزارک‌ها یا ماژول‌های این سیستم‌ها، بخش‌های مختلف صفحه در صورت نیاز تغییر نمایند. وردپرس در به‌روزرسانی‌های جدید امکانات صفحه ساز اختصاصی را اضافه کرده است، که سایت چنین سایت‌ها را آسان‌تر از قبل در دسترس شما قرار می‌دهد.

طراحی سایت تک صفحه‌ای

انواع سایت‌های تک صفحه‌ای

علاوه بر شیوه‌ی متداول سایت‌های یک صفحه‌ای، شیوه‌های خلاقانه‌ای نیز در برخی وبسایت‌ها قابل مشاهده است. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سایت تک‌صفحه‌ای با استفاده از پیمایش به جهت‌های مختلف با استفاده از ابزارهایی مانند reveal.js
  • سایت تک‌صفحه‌ای مانند کتاب با ابزارهایی مانند PageFlip
  • سایت تک صفحه‌ای مانند پاورپوینت با ابزارهایی مانند impress.js
  • سایت تک صفحه‌ای مانند اسلاید‌های تصویر با ابزارهایی مانند Remark
  • سایت تک صفحه‌ای اسلاید‌های تمام صفحه با ابزارهایی مانند fullPage.js

طراحی سایت تک صفحه‌ای و سئو

سایت‌های تک صفحه‌ای با موتورهای جستجو و اصول سئو سازگاری خوبی ندارند. زیرا یکی از عوامل مهم در رتبه بندی صفحات سایت، عنوان آن‌ها است. در طراحی سایت تک صفحه‌ای تنها عنوان صفحه‌ی نخست سایت قابل مشاهده است و ممکن است فقط با همین عبارت کلیدی رتبه‌ای دریافت کنند.

سفارش طراحی سایت یک صفحه‌ای

چنانچه کسب و کار شما و یا نیازهای شما به گونه‌ای است که طراحی سایت تک‌صفحه‌ای گزینه‌ای مناسب برای شما به حساب می‌آید، کافی است با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *