فهرست مطالب با موضوع «بهینه‌سازی موتور جستجو»

بک لینک

لینک‌سازی یا Link Building برای سئو

از ابتدای فعالیت موتورهای جستجو، تعداد، تنوع و کیفیت پیوندهای خارجی به یک وبسایت نشانه‌ای از کیفیت و اهمیت سایت‌های اینترنتی به شمار می‌رفته است. با گذشت زمان از طرفی توان فنی موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت سایت‌ها با کمک روش‌های دیگر افزایش یافته و از طرفی حجم محتوای هرزنامه یا اسپم در اینترنت نیز…

بیشتر بخوانید...
استفاده از تگ‌های عنوان برای سئو سایت

کاربرد بهینه‌ی تگ‌های h1 و h2 برای سئو

تگ‌های به کار رفته در طراحی سایت از دید مرورگرهای وب چیزی بیشتر از تعدادی کدهای شیوه‌نامه یا CSS پیش‌فرض نیستند. به این معنی که تگ h1 از دید یک مرورگر اینترنتی تنها از نظر اندازه با تگ h2 متفاوت است و کاربرد و عملکرد دیگری ندارد. ولی این تگ‌ها از دید موتورهای جستجو، دارای…

بیشتر بخوانید...
سئو گوگل

گوگل چگونه کار می‌کند ؟

پیش از آنکه به شیوه‌ی عملکرد گوگل بپردازیم، لازم است با کاری که گوگل انجام می‌دهد آشنا شویم. گوگل چه کاری انجام می‌دهد؟ گوگل شامل سرویس‌های مختلفی است که همگی با مرکز بودن سرویس جستجو، با یکدیگر در ارتباط هستند. برای مثال اطلاعاتی که در شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس به اشتراک گذاشته می‌شوند یا اطلاعات…

بیشتر بخوانید...
تگ‌های سئو

فهرست متاتگ‌ها و تگ‌های موثر در سئو

موفقیت در سئو و افزایش بازدید سایت پیش‌نیازهای متعددی دارد. یکی از این پیش‌نیازها، ساختار فنی و اصولی کدهای HTML سایت است. در این نوشته، فهرست تگ‌های لازم در سئو که می‌توانند اطلاعات لازم در مورد سایت، محتوا و ساختار سایت شما را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهند، مرور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید...
بهبود جایگاه سایت در گوگل

روش‌های بهبود جایگاه سایت در گوگل

بازاریابی اینترنتی و افزایش بازدید سایت با روش‌های مختلفی قابل انجام است. یکی از کم‌هزینه‌تری و موثرترین روش‌ها برای این کار، استفاده از دانش سئو برای بهبود جایگاه سایت در گوگل است. هر چه محل قرارگیری سایت در کلمات کلیدی مهم در موتور جستجو بالاتر از سایر رقبا باشد، تعداد ورودی‌های سایت و تعداد بازدیدهای…

بیشتر بخوانید...
سئو - بالا بردن رتبه گوگل

اثر تبلیغات و پنجره‌های پاپ آپ بر سئو سایت

یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت، نمایش تبلیغات در وبسایت‌های اطلاع‌رسانی و خدمات است. هرچند نمایش تبلیغات ممکن است برای کسب درآمد یک وبسایت ضروری و حتی هدف اصلی آن به شمار رود، ولی زیاده روی و عدم رعایت اصول فنی سبب خواهد شد تا سایت‌ها مورد جریمه‌ی گوگل قرار گیرند و در نتیجه…

بیشتر بخوانید...
بک لینک

خرید بک لینک برای سئو و عواقب آن

در این نوشته با اصطلاح بک‌لینک( Backlink ) و بازار سیاه خرید و فروش آن و اثرات مثبت و منفی احتمالی در سئو را بررسی خواهیم کرد. بک لینک چیست؟ بک‌لینک به پیوندهایی گفته می‌شود که در سایت‌های دیگر قرار گرفته و به سایت شما اشاره می‌کنند. یکی از معیارهای اصلی در کشف اعتبار سایت‌ها…

بیشتر بخوانید...
کلمات و عبارت‌های کلیدی در بهینه‌سازی سایت

کلمات کلیدی در سئو گوگل

یکی از مهم‌ترین اصول سئو، کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی یا کلیدواژه‌ها، تعیین کننده‌ی موضوع سایت، مطالب، مقالات و اخبار قرار گرفته در صفحات شما هستند. کلمات کلیدی در سئو از دو دید کلی قابل توجه هستند. نخست اینکه با انتخاب صحیح کلمات کلیدی، بازدید سایت شما افزایش می‌یابد و از طرف دیگر با گزینش…

بیشتر بخوانید...
سندباکس گوگل

سندباکس(Sandbox) گوگل چیست؟

موتورهای جستجو به صورت مستمر در حال بهبود الگوریتم‌های رتبه‌بندی سایت‌ها هستند. همچنین همیشه در تلاشند تا سایت‌های متقلب را که با تکنیک‌های کلاه سیاه سئو قصد فریب دادن موتورهای جستجو را دارند شناسایی و جریمه کنند. یکی از ابزارهای گوگل برای جلوگیری از تقلب در سئو، «سندباکس» است. این ابزار وظیفه دارد قرارگیری سایت‌ها…

بیشتر بخوانید...
امنیت در طراحی سایت

نظرات اسپم و روش جلوگیری از آن‌ها

وجود کامنت‌های مفید و متعدد در یک صفحه‌ی اینترنتی، نشانه‌ای از کیفیت و مشارکت کاربران سایت شما به حساب می‌آید و ممکن است اثرات مثبتی در افزایش رتبه‌ی سئو سایت شما ایفا کند. از طرف دیگر چنانچه مدیریت کافی روی کامنت‌های سایت وجود نداشته باشد، به زودی روبات‌ها و برخی کاربران که به دنبال استفاده…

بیشتر بخوانید...
Bounce_Rate

Bounce Rate چیست ؟

Bounce Rate یا نرخ فرار درصدی است که در بازاریابی اینترنتی محاسبه می‌شود و کاربرد دارد. این نرخ نشان می‌دهد که چه تعداد از کاربران وارد شده به یک سایت، بدون رفتن به صفحات دیگر، سایت را ترک می‌کنند. مقدار میانگین برای این Bounce Rate مقدار ۵۰ درصد است. چنانچه این عدد بیش از ۶۰…

بیشتر بخوانید...
معرفی سایت به موتورهای جستجو

معرفی سایت به موتورهای جستجو

پس از پایان مراحل طراحی سایت و آپلود آن روی دامنه‌ی اصلی، گام بعدی معرفی سایت به موتورهای جستجو است تا امکان یافته شدن صفحه‌ی اصلی سایت و مطالب داخلی آن با استفاده از موتورهای جستجو فراهم شود. جذب مخاطبان جدید بدون استفاده از قابلیت‌های موتورهای جستجو و بدون استفاده از اصول سئو کاری بسیار…

بیشتر بخوانید...
google

مفاهیم سئو در Google Search Cosole

در بخش آمار سئو( Search Analytics ) و برخی دیگر از بخش‌های آماری گوگل ممکن است با واژه‌های زیر که تعیین کننده‌ی درصد موفقیت سئوی سایت هستند، مواجه شوید. در ادامه این واژه‌ها و معنی و کاربرد هر یک را شرح خواهیم داد. Impressions تعداد دفعاتی که لینک سایت شما در نتایج جستجو توسط یک…

بیشتر بخوانید...
سئو

بالا بردن رتبه گوگل

برای بهبود رتبه سایت یا بهینه سازی موتور جستجو یا سئو در موتورهای جستجو و به ویژه در گوگل عوامل گوناگونی وجود دارند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرند. ابتدا ذکر این نکته لازم است که موتورهای جستجو دو نوع رتبه را شناسایی می‌کنند. ابتدا رتبه‌ی هر صفحه از سایت و دوم رتبه‌ی دامنه. رتبه‌ی…

بیشتر بخوانید...