عوامل موثر برای رتبه سایت در گوگل

موتور جستجوگر گوگل به ازای هر کلمه یا عبارتی که کاربران جستجو می‌کنند، هزاران سایت را در پایگاه داده‌ی خود پیدا می‌کند. پس از پیدا شدن این نتیجه‌ها و عبور از فیلترهای گوناگون در نهایت نوبت به مرتب سازی نتایج می‌رسد. اینکه کدام سایت در رتبه‌ی نخست و کدامیک در رتبه‌ی دوم و … قرار بگیرند با بررسی معیارهای متعددی به انجام می‌رسد.

سئو

برخی از مهم‌ترین معیارها که می‌توانند روی رتبه‌بندی نتایج گوگل موثر باشند در این نوشته مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

ارتباط عنوان مطلب با عبارت جستجو

مشابه بودن عنوان صفحه با عبارتی که کاربر جستجو کرده است، یکی از معیارهای مهم برای رتبه‌بندی سایت‌ها به شمار می‌رود. البته مساوی بودن عبارت جستجو و عنوان سایت همیشه برای نمایش در رتبه‌های اول کافی نیست و ممکن است برخی سایت‌ها که حتی عنوان ظاهرا متفاوتی دارند ولی عوامل دیگر در آن‌ها قوی‌تر است، بالاتر نشان داده شوند.

ارتباط محتوای نوشته با عبارت جستجو

گوگل توانایی دارد بین متن و محتوای شما و عبارت‌های جستجو شده، ارتباط معنایی برقرار کند. پیدا کردن این ارتباط با بررسی وجود کلمات کلیدی مورد جستجو و همچنین کلمات معادل از نظر معنایی و بسیاری عوامل دیگر محاسبه می‌شود.

عمر دامنه و صفحه

سایت‌های قدیمی به احتمال بیشتری می‌توانند در رتبه‌های بالاتر گوگل قرار بگیرند. مخصوصا اگر صفحات هدف نیز مانند دامنه عمر زیادی داشته باشند.

استفاده از تصاویر، فایل‌های چندرسانه‌ای، جدول و لیست

وجود عناصر کمک آموزشی که به انتقال اطلاعات کمک می‌کنند، برای گوگل نشانه‌ای از با کیفیت بودن و موثر بودن نوشته‌ی شما است. بنابراین سعی کنید از تمامی امکانات موجود برای انتقال مفاهیم استفاده کنید.

سرعت بیشتر و حجم کمتری صفحات

صفحات کند و پرحجم از نظر گوگل صفحات با کیفیت کمتر در نظر گرفته می‌شوند و در رتبه‌بندی‌ها پایین‌تر از سایت‌های سریع قرار می‌گیرند.

تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های داخلی و خارجی به محتوا

کمیت و کیفیت بک‌لینک‌های داخلی و خارجی به محتوای مورد نظر می‌تواند نشانه‌ای از باارزش بودن محتوا به حساب آید.

تنظیم صحیح متاتگ‌های سئو

برخی متاتگ‌های سئو در صفحات به گوگل کمک می‌کنند تا سایت و محتوای شما را بهتر بشناسد و در نتیجه بتواند بهتر در ارائه‌ی این محتوا به مخاطبان تصمیم بگیرد.

کلمات کلیدی در دامنه و نشانی صفحه

نام دامنه‌ی سایت و نشانی صفحات سایت محلی برای قرارگیری کلمات کلیدی به شمار می‌روند. وجود کلمات مورد جستجوی کاربر در این محل‌ها، می‌تواند یک عامل برای افزایش رتبه‌ی سایت شما در این کلمات به شمار آید.

وجود لینک به منابع معتبر و مرتبط

یک صفحه که برای ارائه اطلاعات بیشتر، لینک‌های مرتبط و مفید در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از نظر گوگل صفحه‌ای بهتر به شمار می‌رود.

طول مناسب مطلب

مطالب بسیار کوتاه با احتمال بیشتری ناقص و نامناسب هستند. بنابراین بهتر است طول مطالب و مقالات در حدود ۷۰۰ یا ۱۰۰۰ کلمه باشد.

به‌روزرسانی مطلب در گدر زمان

مطالب قدیمی که با گذشت زمان به روز شوند و آخرین تغییرات روز در آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین مقالاتی که اشکالات قدیمی را برطرف کنند و توضیحات تکمیلی را در گذر زمان برای کاربران ارائه نمایند، مطالب بهتری به نظر می‌رسند. بنابراین سعی کنید مقالات قدیمی سایت خود را بازبینی کنید و آن‌ها را مجددا منتشر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱