عوامل موثر برای سئو سایت در گوگل

موتور جستجوگر گوگل به ازای هر کلمه یا عبارتی که کاربران جستجو می‌کنند، هزاران سایت را در پایگاه داده‌ی خود پیدا می‌کند. پس از پیدا شدن این نتیجه‌ها و عبور از فیلترهای گوناگون در نهایت نوبت به مرتب سازی نتایج می‌رسد. اینکه کدام سایت در رتبه‌ی نخست و کدامیک در رتبه‌ی دوم و ... قرار بگیرند با بررسی معیارهای متعددی به انجام می‌رسد.

سئو

برخی از مهم‌ترین معیارها که می‌توانند روی رتبه‌بندی نتایج گوگل موثر باشند در این نوشته مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

انتخاب یک عنوان عالی

عنوانی که برای مطب خود انتخاب می‌کنید باید ارتباط دقیقی با محتوای شما داشته باشد و عبارتی باشد که برای کاربران جذاب باشد. چند نکته که در انتخاب یک عنوان خوب به شما کمک می‌کنند شامل موارد زیر هستند:

  1. عنوان کوتاه و جذاب انتخاب کنید.
  2. موضوع محتوا را به طور واضح و غیرپیچیده بیان کنید.
  3. از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا در عنوان استفاده کنید.
  4. از عناوین خلاقانه و جدید استفاده کنید.

ارتباط محتوای نوشته با عبارت جستجو

گوگل توانایی دارد بین متن و محتوای شما و عبارت‌های جستجو شده، ارتباط معنایی برقرار کند. پیدا کردن این ارتباط با بررسی وجود کلمات کلیدی مورد جستجو و همچنین کلمات معادل از نظر معنایی و بسیاری عوامل دیگر محاسبه می‌شود.

عمر دامنه و صفحه

سایت‌های قدیمی به احتمال بیشتری می‌توانند در رتبه‌های بالاتر گوگل قرار بگیرند. مخصوصا اگر صفحات هدف نیز مانند دامنه عمر زیادی داشته باشند.

استفاده از تصاویر، فایل‌های چندرسانه‌ای، جدول و لیست

وجود عناصر کمک آموزشی که به انتقال اطلاعات کمک می‌کنند، برای گوگل نشانه‌ای از با کیفیت بودن و موثر بودن نوشته‌ی شما است. بنابراین سعی کنید از تمامی امکانات موجود برای انتقال مفاهیم استفاده کنید.

سرعت بیشتر و حجم کمتری صفحات

صفحات کند و پرحجم از نظر گوگل صفحات با کیفیت کمتر در نظر گرفته می‌شوند و در رتبه‌بندی‌ها پایین‌تر از سایت‌های سریع قرار می‌گیرند.

تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های داخلی و خارجی به محتوا

کمیت و کیفیت بک‌لینک‌های داخلی و خارجی به محتوای مورد نظر می‌تواند نشانه‌ای از باارزش بودن محتوا به حساب آید. ساخت لینک‌های بی‌معنی یا خرید بک‌لینک آن چیزی نیست که بتواند شما را به هدف برساند. در عوض باید محتوایی تولید کنید که دیگران بخواهند به آن لینک بدهند.

تنظیم صحیح متاتگ‌های سئو

برخی متاتگ‌های سئو در صفحات به گوگل کمک می‌کنند تا سایت و محتوای شما را بهتر بشناسد و در نتیجه بتواند بهتر در ارائه‌ی این محتوا به مخاطبان تصمیم بگیرد.

کلمات کلیدی در دامنه و نشانی صفحه

قرار گرفتن کلمات کلیدی در نام دامنه می‌تواند توجه کاربران را در نتایج گوگل جلب کند و احتمال کلیک آن‌ها را افزایش دهد. به طول کلی بهتر است آدرس صفحات سایت شما کوتاه، تک کلمه‌ای و با استفاده از حروف انگلیسی باشد. انتخاب آدرس‌های طولانی برای صفحات، به صورت غیرمستقیم، اثر منفی روی سئوی سایت و صفحات شما بر جای می‌گذارد.

وجود لینک به منابع معتبر و مرتبط

یک صفحه که برای ارائه اطلاعات بیشتر، لینک‌های مرتبط و مفید در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از نظر گوگل صفحه‌ای بهتر به شمار می‌رود.

طول مناسب مطلب

هرچند طول نوشته به صورت مستقیم اثری روی سئو ندارد ولی مطالب بسیار کوتاه با احتمال بیشتری ناقص و نامناسب هستند. بنابراین بهتر است طول مطالب و مقالات در حدود ۷۰۰ یا ۱۰۰۰ کلمه باشد. ممکن است تمام مخاطبان شما کل مطلب را مطالعه نکنند. ولی حتما افرادی هستند که مطلب شما را از ابتدا تا انتها می‌خوانند.

این کار باعث می‌شود تا خوانندگان زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند و به احتمال بیشتری رضایت آن‌ها جلب شود.

به‌روزرسانی منظم مطالب سایت

مطالب قدیمی که با گذشت زمان به روز شوند و آخرین تغییرات روز در آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین مقالاتی که اشکال‌های قدیمی را برطرف کنند و توضیحات تکمیلی را در گذر زمان برای کاربران ارائه نمایند، مطالب بهتری به نظر می‌رسند. بنابراین سعی کنید مقالات قدیمی سایت خود را به صورت منظم بازبینی کنید و آن‌ها را مجددا منتشر نمایید. همان طور که می‌بینید ما در روکا مطالب سایت را همیشه بازبینی می‌کنیم و تاریخ آخرین بازبینی را به کاربران نمایش می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *